2723

سلام. پسر من سه سالشه و از دو سال و شش ماهگی اقدام به از جیش گرفتنش کردم و فقط شب ها و مهمانی ها و بیرون که میرفتیم پوشکش میکردم و بقیه روز از شورت آموزشی استفاده میکردم و هر یک ساعت به دستشویی میبردمش تا چند هفته پیش کنترل نداشت.

سه هفته پیش چهار روز جیشش رو گفت و دیگه هم نگفت و دوباره کنترلشو از دست داده .

در ضمن باید بگم که من گاهی اوقات که جیش یا مدفوعش رو در شورت آموزشیش میکنه خیلی عصبانی میشم‌ و گاها شده که بزنمش و همه راهها رو پیش رفتم براش کلی جایزه خریدم ،خوب تا کردم، کتکش زدم، داد زدم ،بوسش کردم، تشویقش کردم همه بی فایده هستش لطفا کمکم کنید

اطلاعات تکمیلی

سن ۳۰ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور کودک

سلام 

یکی از مواردی که بسیار بسیار در امر آموزش توالت مهم هست و این موضوع رو آسون یا سخت و پیچیده میکنه نحوه برخورد والدین با کودک در مدت زمان آموزش هست . تنبیه بدنی و فریاد کشیدن بسیاررر بسیار اثرات مخربی دارد نه تنها کمکی به شما و کودکتان نمیکند بلکه شما را از لحاظ آموزشی ده پله به عقب پرتاب می کند و از کودک شما یک  کودک مضطرب یا پرخاشگر می سازد . 


می بایست در این زمان آرامش خود را حفظ کنید . این مرحله سخت است و شما به عنوان مادر قطعا سختی تحمل میکنید اما موضوع مهمی هست . اولین نکته من اینست که مادر عزیز صبور باشید و ارامش خود را حفظ کنید هر چند که احساسی غیر از آن دارید در دل دارید . 

کودک اگر آمادگی نداشته باشد اصرار شما فایده ایی ندارد و فقط  بسیار او را تحت فشار قرار می دهد یا مقاومت او را بالا می برد.

برای مدت حداقل یک ماه دوباره او را پوشک کنید این برگشت به هیچ عنوان حالت تنبیهی ندارد فقط برای این است که او تحت فشار قرار نگیرد . ممکن است در این مدت بدون اینکه در خواست کنید ازش خودش رغبت نشان دهد یا نشان ندهد . اگر رغبت داشت که آموزش را با دور ملایم دوباره از سر بگیرید . اگر نه بعد از یک ماه شروع کنید . 
لگن مناسب و اینکه از آن خوشش بیاید برایش تهیه کنید . اوایل در جایی قرار بدهید او راحت تر می رود و کم کم آن را در توالت بگذارید.
می توانید در هفته اول آغاز کار بعد از اینکه عمل دفع را در پوشک انجام داد او را روی لگن بنشانید .این هم آیندی کودک را کم کم ترغیب می کد به نشستن روی لگن . 
می توانید او را سرگرم کنید مثلا یه شعر یا یک داستان کوتاه بخوانید . اما بیشتر از 5 دقیقه اجازه ندارد روی لگن بنشیند حتی اگر می دانید که که اگر بلند شود چند دقیقه بعد دوباره باید بیاید . 
معمولا فرایند یادگیری در مورد مدفوع دیر تر اتفاق می افتد و تا حول و حوش  4سال و نیم  هم طبیعی است . در مورد ادرار هم تا حولو وحوش 3 و نیم سالگی .
برای آموزش مدفوع حواستان به رژیم غذایی کودک باشد که یبوست باعث ازار و اذیت او نشود . در رژیم غذایی آلو ، زردآلو میوه های دانه دار مثل انار . انگور . برگه آلو . آب . شیر یک یا دو فنجان در روز .  غذاهای فیبر دار موجب نفخ میشود به همین دلیل خیلی زیاد استفاد نکنید . سبزیجات و غذاهای سبوس دار ... مفید هست که در رژیم غذایی حتما بگذارید تا یبوست نداشته باشد 

دقت کنید در زمان آموزش همه روال زندگی مثل همیشه باشد و تنش وجود نداشته باشد . مثل مسافرت . نقل مکان ، مهمان از راه دور که قرار باشد در منزل شما چند مدتی ساکن شود و .... 

باز هم تاکید میکنم حفظ آرامش و صبوری بسیار مهم هست . 
 با رعایت همه نکات اگر باز هم نتوانست که ادرارش را کنترل کند به پزشک کودکان هم بروید تا کنترل پزشکی هم بشود


موفق باشید 
 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha