سلام. پسرم نوزده ماهشه خیلی عصبی با هیچ کس ارتباط برقرار نمیکنه به سختی طرف کسی میره هر کی هم‌ باهاش حرف میزنه که بیان طرفش یا منو میزنه یا خودشو نمیدونم چیکار کنم؟

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۲ جنسیت زن وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور کودک

مامان عزیز سلام 

یکی از دلایل بدخلقی در کودکان زیر دوسال می تواند معطوف به برآورده نشدن نیازهایشان بوده باشد 
به این معنی که کودکان در این سن نیازهای متعددی از تغذیه و نیاز های جسمی گرفته تا نیاز به امنیت و توجه و محبت والدین ومراقبت و نوازش و... دارند و در مقابل چون زبان هم رشد کافی ندارد که به طور واضح نیازش را عنوان کند لذا باعث پرخاشگری در او می شود 

هم چنین اگر محیط اضطراب زا باشد مثل تنش میان والدین و یا بدتر از آن رفتار والدین با کودک بدرفتاری باشد ،‌ باعث تحریک پذیر شدن کودک می شود .  یکی از والدین الگوی رفتاری پرخاشگری داشته باشد  در نهایت پرخاشگری او میشود این موارد می تواند علتی برای این موضوع باشد . 
اما پیشنهاد میکنم که زمانی که از کودک پرخاشگری می کنید سعی در آرام سازی او کنید خیلی خیلی مهم است که سنین نو پایی کودک امنیت و توجه کافی از شما دریافت کند . بغل کردن و نوازش  خیلی در این سن برای او مهم است 
اگر بغل کسی نمیرود به هیچ وجه منه الوجوه او را مجبور به این کار نکنید تا زمانی که خودش رغبتی نشان نمیدهد . اصلا اجازه ندهید این کار باعث شود کودک به سمت پرخاشگری برود یعنی زمانی که از او درخواست شد که به بغل کسی برود یا با او صحبت کند .شما با اولین واکنش کودک متوجه می شوید که تمایلی ندارد ،‌در این لحظه شما اصلا نگذارید که  درخواست ادامه دار شود . 
سعی کنید زمان ها یا دلایلی که باعث بدقلقی می شود را شناسایی کنید و تا حد امکان در ان زمان ها وقوع بدقلقی را در ا و به حداقل برسانید . 
اگر با کودکی در گیر شد بلافاصله او را از محل دور کنید و سعی کنید او را ارام کنید . به شدت از تنبیه و کتک و هر خشونتی اعم از کلامی و فیزیکی بپرهیزید تاکید می کنم به شدت خودداری کنید چرا که وضعیت را وخیمتر می کند حتی برای سال های آینده .

کودک شما بیش از هر چیز دیگری به شما به آغوش و توجه و نوازش شما احتیاج دارد و شما هم می بایست به این نیاز کودک آگاه باشید و در رفع نیازش تلاش کنید . 

در نهایت اگر این رفتار ادامه دار شد حتما به درمانگر کودک مراجعه حضوری داشته باشید 

سربلند باشید ...

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha