بی علاقگی پسرم به درس

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 37 بازدید

سلام خسته نباشید، پسرم کلاس چهارمه از پیش دبستانی با درس خوندنش و نقاشیش و... مشکل داشتیم هیچوقت سوره هارو حفظ نکرد فقط نگاه میکنه با اینکه هوشش عالی بود و هست 

الان که کلاس چهارمه به سرعت و وقتایی که میخواد شعری رو حفظ میکنه اما کلا علاقه ای نداره و نمیخواد مخصوصا تو ریاضی مثلا ضربش بشه ۴ رقمی حوصله نداره حلش کنه ولی روش هارو بلده اما وقتی تعداد زیاد میشه میگه بلد نیستم اما بلده! میشینم براش میگم و با کمکش حل میکنم همه رو خودش میگه اما به سختی کتاب رو میاره و باز میکنه! روانشناس زیاد رفتم چندسال پیش اما تغییری نکرد! نمیدونم کجای کارم ایراد داره چیکار کنم از باهوشیش استفاده کنه! علاقه پیدا کنه به درس کلا بیخیاله! معلم هاشم همه همینو میگفتن! میگفتن کتاب نمیاره سرکلاس براش مهم نیست اصلا سر به هواست علاقه ای به اینکه درس خون باشه و مرتب نداره همش به فکر کارتن و خرید و خوابه! تو رو خدا منو راهنمایی کنید!

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۷ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور کودک و نوجوان

سلام وقت شما بخیر 
اگر کودک شما بی انگیزه است نسبت به درس مانند بسیاری از بچه‌های دیگر ،باید ببینید خودتان طی این سال‌ها چه برخوردی باهاش کردید؟
چرا احساس خوبی رو نتونسته تجربه کند در درس؟
باید روی اعتماد به نفس و توانایی‌هایش کار کنید.
ابتدا ببینید چه توانایی‌هایی دارد ،آنها را به شدت تقویت کنید که ابتدا به خود باوری برسد ‌.
در مورد درس ،برای کودکانی که بی علاقه هستند می‌توانید سوالات آسان‌تر ،شعرهای آسانترین که مطمئن هستید بلد است را با او تمرین کنید که باور مثبتی نسبت به خودش پیدا کند .
در ادامه می‌توانید از او بخواهید که معلم شود و چیزهایی را به شما یاد دهد .
در کل باید بگویم کودکی بی انگیزه است که نسبت به خود دلسرد شده باشد ،پس شما به عنوان والدین فقط باید او را نسبت به خود و توانایی‌هایش دلگرم کنید‌.
و مرتبا به او بگوئید تو می‌توانی، من مطمئنم...
با سپاس

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha