عدم صداقت در ازدواج و حق طلاق

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 188 بازدید

 سلام. چهار ساله ازدواج کردم از اینکه همسرم سالها قبل ازدواج اعتیاد به تریاک داشته و بیش از شانزده ساله که پاک بوده مطلع بودم و به نظرم موفقیت و همت عالی می اومد.

6 ماه بعد از ازدواج باردار شدم و بعد از بارداری متوجه شدم روزانه متادون مصرف میکنه. از دوران بارداری من تا همین الان به کار و شغلی که داره بی توجه و منفعل بوده هفته ها و ماه ها از منزل بیرون نمیره شب تا صبحش رو مشغول دیدن فیلم و انیمیشن و بازی های کامپیوتریه و بیش از سه ساله شغلش رو به دست کارگرش سپرده و هر 6 ماه یکبار هم دو ساعت به محل درآمدش سر نمیزنه. افسرده ای که تنبله یا تنبلی که فاز افسردگی برمیداره رو نمیدونم. اما این عدم توجه اش به دنیای بیرون و اینکه هیچ نگاهی به پیشرفت زندگی و کار و درآمدش نداره باعث ناامیدی و فشار روحیم شده و سبک زندگیم رو تحت تاثیر قرار داده. نمیدونم چند سال دیگه میتونم این وضعیت رو تحمل کنم سوالم از شما اینه آیا دلایلی که نوشتم حق طلاق رو به من میدن یا خیر؟

ممنونم

اطلاعات تکمیلی

سن 37 جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

وکیل پایه یک دادگستری

با سلام و عرض ادب 

1. متاسفانه خیر، طبق قانون ما حق طلاق بر عهده مرد است و زن تنها در صورت اثبات یکی از شرایط دوازده گانه مذکور در سند ازدواج و با اثبات یکی از ان موارد وکالت در طلاق پیدا می کند تا از جانب همسرش اقدام به طلاق نماید.

2. بطور کلی باید گفت زن تنها در صورتی می تواند از دادگاه تقاضای طلاق نماید که زندگی برایش سخت و مشقت بار باشد و این موضوع برای دادگاه به اثبات برسد که در مورد شما با توجه به این که هزینه های زندگی برای شما تامین می شد سخت بتوان به نتیجه رسید و تنها کاری که می توانید انجام بدهید گرفتن حق و حقوق قانونی خودتان و تحت فشار قراردادن ایشان است که این مورد هم با اما و اگرهای فراروان مواجه است.

3. حتما برای ارامش خودتان به روانشناس مراجعه کنید تا بتوانید درست تصمیم بگیرید.

توصیه عمومی: همیشه اقدام قضایی و قانونی را بعنوان آخرین راه در نظر بگیرید و قبل از هر اقدامی سعی کنید با مصالحه و سازش و داوری توسط افراد خبره و حقوقدان مشکلات خود را حل نمایید.

موفق باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha