سلام. بنده ۲۴ سالمه و ۱ سال ونیم هست که عقدم، شوهرم اوایل شاغل بود بعد از مدتی کار خود رو از دست داد ولی تو این دوران هیچ کم و کسری برام نذاشت خیلی خصوصیات خوبی هم داره،تا اینکه بیکار شد و بحث و دعواها و بدبینی ها شروع شد،همسرم وقتی سرکاره خیلی رابطمون خوبه. ما هم چون رسم نداریم زیاد عقد بمونیم از طرف خانواده و محیط تحت فشارم هر چی از خانوادش میخوام که سرو سامان بدن مارو هیچ عکس العملی نشون نمیدن چون که پدر و مادر به شدت پول پرستی داره، از طرفی بکارتم رو تو این رابطه از دست دادم،اگه بخوام به جدایی فکر کنم چون خانواده تعصبی دارم بخاطر مسئله عدم باکره بودن حتما اذیتم میکنن. تو رو خدا یه راهی بزارید پیش روم مشاوره هم رفتیم مشاوره گفت بدبینی و این دعواها دلیل دوری و بیکاری همسرت هست و اینکه ساپورت نمیشه از طرف خانوادش و اینکه از طرف ما هم تحت فشاره و اینکه تو این مدت عقد هیچگونه جهیزیه ای هم نگرفتن. در ضمن الان ۲۲ روزه که خبری از همسرم ندارم خانواده همسرم گیر دادن که ما با هم تفاهمی نداریم و باید جدا بشید. و ۱۵ روزه که قراره بیان حضوری حرف بزنیم ولی در کمال خونسردی نمیان،در ضمن تو ۲شهر متفاوت زندگی میکنیم. آیا مسئله عدم بکارت در دادگاه علنا مطرح میشه؟؟یا میشه پنهانش کرد از خانواده؟؟

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۴ جنسیت زن شغل شاغل وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

وکیل پایه یک دادگستری

با سلام و عرض ادب :

بله هنگام طلاق حتما در باره این موضوع از شما پرسیده می شود و برای حفظ حقوق شما هست چرا کهدر استحقاق شما در مهریه تاثیر گذار است در ثانی اگر بگویید نزدیکی نشده و بعدا در زندگی بعدی در صورت جدایی همسر اینده شما به طریقی مطلع شود امکان فسخ نکاح وجود دارد و در ان حالت مهریه ای به شما تعلق نمی گیرد، پس از این مورد ترسی نداشته باشید چرا که در حال حاضر شما مستحق دریافت تمام مهریه هستید. به نظر من پنهان نکنید چرا که عواقب بدتری برای شما بوجود خواهد اورد.


توصیه عمومی: همیشه اقدام قضایی و قانونی را بعنوان آخرین راه در نظر بگیرید و قبل از هر اقدامی سعی کنید با مصالحه و سازش و داوری توسط افراد خبره و حقوقدان مشکلات خود را حل نمایید.

تجربه شما

login captcha

سلام ببخشید من سه ساله ازدواج کردم و یک دختر 14 ماهه دارم و تصمیم به جدایی گرفتم دیگه هیچ جوره نمیتونم تحملش کنم بسیار آدم بیخیال بی مسئولیت تشریف دارن و سابقه قماربازی سیگاری مصرف قرص خلاصه هیچ دلیلی دیگه نمیبینم بریا ادامه 

ایشون دبیر هستند و من میخوام مهریمو بگیرم و حضانت دخترمو و میدونم اونا فقط تا هفت سالگی میخوان من بزرگش کنم و آماده تحویل بدم میشه منم راهنمایی کنین؟ تا هم مهریه بتونم بگیرم هم حضانت،ایشون هیچ اموالی ندارن فقط یه حقوق دبیری ،ازطرفی میگن خیلی زمان میبره تا من بتونم یچیزی ازش بگیرم فقط قاصدم اذیت و آزار ایشونه اگه زندانم بیفته بی نهایت خوشحال میشم لطفا کمکم کنین