پسرم خیلی دل نازک شده است

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 61 بازدید

با سلام و احترام خدمت دکتر محترم. پسر من ۵ ام تولد چهارسالگی شه. یه برادر داره که ده ماهشه. خیلی دل نازک و توقعی هست مثلا اگر تو محیط بازیش من باشم و با پسرخاله هاش بازی کنه و یه ذره دستشون به دست پسرم بخوره گریه میکنه که منو زد و برای چیز کوچیک کلی گریه میکنه و توقع داره من حتما نازش کنم و پسرخالش یا هر پسر همسایه هرکی که کوچک ترین ضربه رو بهش زده رو دعوا کنم بگم که باباتم میاد دعواش میکنه.در حالیکه قبلا اگه چیزیش میشد درحالیکه من میدونستم دردش اومد گریه نمیکرد ولی حالا برعکس شده برای کوچکترین چیز کلی گریه میکنه

میخوام بدونم علتش چیه من چیکار باید کنم که اینقدر گریه نکنه دل نازک نباشه.

دومین سوالم هم اینه که پسرم خیلی ترسو هست چیکار کنم شجاع بشه؟ 

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۸ شغل خانه دار
پاسخ مشاور

مشاور خانواده و کودک

 

دوست عزيز سلام

زمانی که فرزند دوم متولد می‌شود، میزان اقتدار و قدرت فرزند ارشد در خانواده کمتر شده و  فرزند اول كه تاکنون مرکز توجه والدین خود بوده برای حفظ این جایگاه، بطور غیرارادی به خواهر یا برادر خود حسادت می‌کند و از آنجايي كه فاصله بین تولد فرزند دوم و اول کم است گاهي باعث می‌شود فرزند اول از لحاظ روانی آسیب ببیند و گاهي دچار مشكلاتي مانند اضطراب،ناخن جويدن و...شوند و یا خیلی حساس شوند و زود گریه کنند و بعبارتي همانطور كه شما فرموديد توقعي ميشوند؛ چرا كه با اين توقع و گريه مادرم را در كنار خودم دارم و به من توجه مي كند.
پیشنهاد میکنم از اطرافيان و نزديكان خود جهت مراقبت از نوزادتان ياري بگيريد و زماني را جهت بودن و بازي و تخليه هيجاني فرزند اولتان تعيين كنيد تا تنها كنار شما باشد و در بازي هايي مانند نمايش عروسكي، گل بازي و خمير بازي و ... انرژي و خشم خود را تخليه كند و فراموش نكنيد در آن زمان به هيچ چيزي غير از او توجه نكنيد.
بنابراين با توجه به مطالب بالا  خيلي مهم است كه به او بگوييد چقدر او را دوست داريد و برايتان اهميت دارد و يادآور بشويد كه به كمك او بعنوان برادر بزرگتر نياز داريد.


 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha