با سلام. دختری ۳ ساله دارم که چند وقته میشه خودشو روی عروسک هاش دراز میکنه و واژنشو به عروسک هاش میماله یا گاهی روی هر جسم سفتی دراز میکشه و همین کارو تکرار میکنه بعضی وقتها ازم میخواد پاهام و دراز کنم تا روی پاهام بخوابه و واژنشو به پاهام بکشه.این حرکت خیلی برام ناخوشایند و زشته.میخوام بدونم علت این کار چیه؟یعنی دختر تو این سن میتونه حس داشته باشه؟ آیا درمانی داره یا میتونه به پیش فعالی مرتبط باشه؟ لازمه که پیش یک روانپزشک ببرم؟

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۸ جنسیت زن شغل خانه دار
پاسخ مشاور

مشاور خانواده و کودک

دوست عزيزم سلام
كودكان اين گروه سني روي خودشون كنجكاو ميشوند و اينكار را انجام ميدهد چون احساس خوبي بهش داده است اما نبايد اجازه دهيد تكرار كند چرا كه با تكرارش بصورت عادت در مياد.
پيشنهاد ميكنم هرزمان ميبينيد ميخواهد شروع كند بدون اينكه اخم كنيد يا واكنشي نشان دهيد كه متوجه شود بازي هيجان انگيزي را طراحي كنيد تا ذهن او درگير فعاليت لذتبخش ديگري شود و سمت بدن خود نرود. كودك با بازي تخليه هيجاني ميشود پس سعي كنيد بيشتر اورا در كارها نيز دخيل كنيد براي مثال حتي در آشپزي و كمك به شما . وقتي شما خلاق تر شويد و هركاري را تبديل به بازي كنيد او هم كنارشما آرامش و لذت را با هم تجربه خواهد كرد.
از آنجايي كه بايد تربيت جنسي كودك را جدي گرفت و كودك نياز به والدين آگاه دارد پيشنهاد ميكنم حتما بيشتر و بيشتر روي آگاهي خود در اين زمينه(با رفتن به كلاسهاي تربيت جنسي تحت نظر روانشناس متخصص و يا خواندن كتاب و مشاوره گرفتن) اقدام فرماييد چرا كه فرزندتون هرروز بزرگتر ميشود و سوالاتش و نيازهايش تغيير مي كند و شما بايد پاسخ مناسب به شرايط جديد بدهيد.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha