2723

پرستار گرفتن برای کودکان

120 بازدید 1 تبادل تجربه

سلام

به نظرتون اگه من دو تا بچه های کوچیکمو که ۱ ساله و ۲ ساله هستن یه روز در هفته به مدت ۵ ساعت با یه پرستار که گفته باید تو خونه خودم باشن بچه ها، تنهابذارم مادر خودخواهی هستم؟

امکان گذاشتن بچه ها رو پیش مادربزرگاش ندارم شوهرمم نمیتونه.

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۶ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور کودک

مادر عزیز سلام 

در رابطه با کودکان مخصوصا تا قبل دبستان کیفیت رابطه بین مادر و کودک از اهمیت ویژه ایی برخوردار است .

به این معنی که اگر شما در تمام طول هفته خودتان بدون کمک از کودک مراقبت می کنید، اما دائم در کشمکش با او باشید ، یا  رابطه ایی توام با بی حوصلگی و خلق پایین  ویا بی انگیزگی داشته باشید،‌به مراتب کارایی و کیفیت این رابطه کم می شود و اینجوری نقش مادر سالم و کافی به اندازه ایفا نمی شود . که در این صورت ضررش هم متوجه شما می شود هم کودک .

اگر شما با چند ساعت دور از محیط خانه بودن تبدیل به مادر با کیفیت تری شوید که هم اوقات خصوصی خود را دارد و هم برای کودکان و همسرش وقت با کیفیت می گذارد نه تنها در حق خودتان که در حق خانواده تان خوبی کردید . در نتیجه کیفیت رابطه بسیار مهم‌تر از کمیت آن است. پس شما با 5 ساعت سپردن کودکان به پرستار مادر خودخواهی نخواهید شد عزیزم .


اما در باره پرستار گرفتن چند نکته مهم را مد نظر قرار بدهید :‌ 

1- پرستار حتما از همه جهت مورد اعتماد باشد ،  همه جانبه ایشان را مورد بررسی قرار بدهید و حتی جایی را که کودکان قرار است در انجا باشند حتما از نزدیک دیده باشید . چون کودکان زیر ۳ سال هستند و شاید قادر نباشند همه موضوعات را به شما انتقال بدهند پس در انتخاب پرستار بسیار بسیار حساسیت داشته باشید که فردی امین و از نظر رو حی و روانی سلامت داشته باشد . 

2- چون کودکان شما زیر سه سال هستند بهتر است پرستار را از گروهی انتخاب کنید که تجربه مادری یا تجربه نگهداری از کودک زیر سه سال را داشته باشد . 


3- اگر بچه ها پرستار را نمی شناسند و ممکن است زمان ترک شما گریه کنند حتما حتما جلساتی را خودتان هم در منزل باشید تا با پرستار آشنا شوند در این زمان ها ،‌پرستار و کودکان می توانند برای مدت زمانی در اتاق دیگری باشند تا هم بیشتر به بودن هم عادت کنند و هم پرستار ریزکاری های کودکان را بیشتر بشناسد و کودکان هم با او اشنا شوند و بتوانند به او اعتماد کنند .و بعد از تایم های کم شروع کنید مثلا از یک ساعت بعد دوساعت و... تا امنیت کودکان به خطر نیفته و دچار اضطراب نشوند . 

4- ترجیحا پرستار را درست انتخاب کنید تا مجبور به تعویض متعدد پرستار نباشید در این صورت کودکان هم بهتر با این مسئله برخورد می کنند 

دلشاد باشید ... 

تجربه شما

login captcha

ممنون از لطفتون. میشه یه کتاب خوب در رابطه با تربیت کودک هم معرفی کنید؟؟

@bahar_ban

خواهش میکنم عزیزم
کتاب مادر کافی کتاب خوبی هستش 

پرسش ها و پاسخ های مشابه

مشکلات پرستار کودک بودن

پاسخ سلام دوست عزیز. پرستار قبلی شما در صورت امکان روزانه در کنار شما چند ساعت باشن تا کودک بتونه شما رو راحت تر بپذیره. در این سن کاملا طبیعی هست این رفتار و مهمه شما صبوری کنید. ممکنه این کودک فکر کنه ش...

نگرانی از پرستار پسرم

پاسخ سلام وقت شما بخیر با توجه به اینکه پرستار فرزندتان خودش یک نوجوان است و خاصیت نوجوانی هیجانات این دوره است ،اصلا چیز عجیبی نیست که دوستش را به منزلتان بیاورد. و شما باید این احتمال را در ذهنتان داشته...

سلام پسر ۳ ساله دارم براش دنبال پرستار می گردم کرج ساکنم لطفا کمکم کنین

پاسخ سلام مادر عزیز اگر قصدتان این است که این سوال را با کاربران ومادران دیگر مطرح کنید باید در قسمت تبادل نظر این سوال رو بپرسید قسمت پرسش وپاسخ برای ارتباط با کارشناسان هست به عنوان متخصص روانشناسی توصی...