ترس شدید کودک 18 ماهه

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 42 بازدید

سلام. من یک پسر دارم که 18 ماهشه

وقتی تو یک محیط جدید قرار میگیره از بغل من تکون نمیخوره. حتی حرف نمیزنه. مگه اینکه بریم خونه کسی که خیلی میشناستش ممکنه از بغلم پایین بیاد و بازی کنه.

از صدای ماشین لباسشویی صدای جیغ یا حتی صدایی که زیاد باشه میترسه. جدیدا داخل حمام از اینکه بدنشو سرشو بشورم هم میترسه.اگه بخوام برم توالت پشت سرم میاد باهام. وقتی میریم پارک خوبه دوست داره با بقیه بازی کنه و اینم بگم فقط بغل بزرگترها نمیره و رابطه اش با بچه ها خوبه.داخل خونه شاید بیشتر از 20 تا کلمه حرف بزنه اما بیرون هیچی نمیگه.اینم بگم که تک فرزنده

حس میکنم شدیدا بهم وابسته شده و فکر میکنه وقتی برم دیگه نمیام. نمیدونم باید چه رفتاری داشته باشم و چیکارکنم. این رفتارش چه علتی داره؟

و یک چیزی که دو سه ماهه مشکلی برامون پیش اومده و من خودم تو محیط پر استرسی بودم ممکنه این روش تاثیر گذاشته باشه؟ اگه اینجوری باشه چیکار کنم؟

و میخواستم از شیر بگیرمش با این شرایط مشکلی نداره؟چون به شیرمم شدید وابستست

پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام .نگرانی شما قابل درک است .18 ماهگی  اوج اضطراب جدایی یک کودک هست. بنابراین این حالت طبیعی است اما شما تا آنجایی که می توانید باید در دسترس کودکتان باشید و نیازهای او را به نیازهای خودتان ارجح بدانید .تماس فیزیکی و در آغوش گرفتن بسیار مهم است .این حالت اضطراب جدایی که طبیعی هست به مرور زمان رفع خواهد شد اما در بعضی کودکان به شکل ماندگار و بیماری گونه باقی می ماند که این به نحوه مدیریت شما بستگی دارد.
استرس مادر تاثیر مهمی در استرس کودک دارد .مادری که آرامش نداشته باشد قطعا فرزند پر از تنش پرورش خواهد داد .در صورتی که مشکل اضطرابی دارید حتما به روان شناس مراجعه کنید و آن را مدیریت کنید.
از شیر گرفتن اضطرابی مجدد برای کودک است که با توجه به اضطراب کودک شما باید با دقت و ظرافت انجام شود و توصیه می شود تا کمتر شدن اضطراب کودکتان آن را به تعویق بیندازید .

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha