بی قراری و بیش فعالی کودک

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 52 بازدید

سلام و خسته نباشید ،سوالی دارم که ذهنمو درگیر کرده پسری بیش فعال دارم که یکسال قرص مصرف کرد البته بیش فعالیش شدید نبود فقط بیقراری داشت و یکجا بند نمیشد و دخترمم شبها فقط. و بعد یکسال دکتر گفتن به پسرم برای بی قراریها و ترسها و ناراحتیهاش بهش فلوکسیتین بدم راستش من زدم اینترنت وقتی عوارض فلوکسیتین رو دیدم خیلی ترسیدم و ندادم و کلا قرصهاشو قطع کردم کلاس اول میره و یکم بیقراره و خیلی خیلی شیطونه و اذیت میکنه خواهرشو، و زود میرنجه در ضمن من خودمم اضطراب شدید دارم همیشه ،پسرم برام اخلاقش شده یک معضل. همش ناراحتم در  آینده آسیب ببینه اصلا حرفامو گوش نمیده و حتما باید با زور و دعوا ساکتش کنم ممنون میشم راهنمایی کنین؟

اطلاعات تکمیلی

سن ۳۲ جنسیت زن شغل ۰۹۳۵۵۶۶۳۷۹۴ وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام، سلامت باشید. ممنون از اینکه پرسشتونو با ما مطرح کردید.
مسئله شما شامل چند قسمت میشه یکی اینکه آیا فرزند شما بیش فعال هست یا خیر! اگر فرزند شما معمولاً روی صندلی وول میخوره، نمیتونه یکجا بشینه و مرتباً صندلیشو ترک میکنه، در محل های نامناسب میدوه و نمیتونه بدونه سر و صدا بازیشو انجام بده و زیاد صحبت میکنه، همچنین نمیتونه توجه و تمرکزشو در کارها و بازی حفظ کنه، احتمالاً دچار بیش فعالی شده البته باز هم احتمالات دیگه وجود داره از جمله اضطراب! چون فلوکستین براش تجویز کردن احتمالا دکتر اضطراب رو هم در نظر گرفته. پس مهمه که تشخیص مشخص باشه که آیا بیش فعالی هست یا اضطراب یا هر دو.

در مورد داروها باید بگم که بهتره به پزشکتون اعتماد کنید. حتی قرص سرماخوردگی هم عوارض داره اما قرار نیست همه این عوارض که ذکر شده خودشو نشون بده و تقریبا در بیشتر افراد، بیشتر عوارضی که گفته شده اصلا خودشو نشون نمیده! و اگر عوارضی هم خودشو نشون میده بعد از چند روز از بین میره! و اگر عوارض از بین نره یا شدید باشه مطمئنن خود پزشک مصرف داروهارو قطع و جایگزین میکنه.

نکته بعدی اینکه دارو میتونه بیش فعالی یا اضطرابو کم کنه اما اثر تربیت یا آموزشو از بین نمیبره. یک کودک بیش فعال به مادرش میگفت که بالاخره اثر دارو از بین میره بعدش میخوای چیکار کنی!! اول باید ارتباط شما با فرزندتون بهبود پیدا کنه، دعوا کردن ممکنه برای کوتاه مدت موثر باشه و بچمون حرفمونو گوش کنه اما در دراز مدت ممکنه باعث پرخاشگری، قانون شکنی و حتی خدای نکرده بی رحمی در فرزندمون بشه. حتماً برای این مورد به روانشناس مراجعه کنید. در کنار مراجعه میتونید کتابهای فرزندپروری هم بخونید اما به مطالعه اکتفا نکنید.

موضوع بعدی اضطراب خود شماست. اگر شما اضطراب زیادی تجربه میکنید حتما روی کیفیت زندگی شما و کیفیت زندگی فرزندان شما اثر منفی میذاره. اضطراب شما میتونه به راحتی باعث اضطراب فرزندان شما بشه و اضطراب اونها روی شادی، تحصیل و رشدشون اثر منفی میذاره. پس لطفا و حتما خودتون هم برای بهبود اضطراب به روانشناس مراجعه کنید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha