خون در ادرار کودک

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 59 بازدید

سلام خدمت شما دکتر عزیز

امیدوارم همیشه سلامت و شاد باشید. ممنون از اینکه وقت میزارید و پاسخ سوالات ما رو میدید. 

دو شب پیش پسر 8 سال و 10 ماهه من ناگهان دچار دل درد شدیدی شد که نمی تونست تکون بخوره، این حالت 5 تا 7 دقیقه طول کشید بعد که دراز کشید بهتر شد، بعد از نیم ساعت که رفت دستشویی به مقدار زیادی خون تازه دفع کرد که دچار وحشت شدیم و سریع به بیمارستان مراجعه کردیم ،اونجا نمونه ادرار گرفتن که نمونه بخاطر وجود خون قرمز رنگ بود. بعد از اون دفعه سوم که رفت دستشویی ادرار قهوه ای رنگ شد، تا دفعه ششم که کاملا ادرار شفاف شد. اینا همه طی شش ساعت اتفاق افتاد. تو بیمارستان سونوگرافی از کلیه ها، مثانه، کبد و روده ها و همه اجزا انجام شد که خدا رو شکر همه چیز نرمال بود، آزمایش خون هم نرمال بود، آزمایش ادرار هم بعد از اون نرمال بود فقط مقدار خیلی کمی عفونت داشت، ما بعد از پونزده ساعت با  متو پری تریم از بیمارستان مرخص شدیم. 
حالا من نگران این هستم که نکنه بخاطر سنگ یا شن کلیه و یا مثانه این اتفاق افتاده باشه. بخاطر اون حجم از خونریزی. اما بیمارستان در این مورد چیزی نگفت. من نگران اینم که دوباره این اتفاق ترسناک بیفته. 

ضمن اینکه پسرم تب، تهوع، سرماخوردگی، دل‌درد، کاهش وزن، بی‌حالی، سوزش و درد موقع ادرار، هیچکدوم از اینا رو نداشت و کاملا مثل یک بچه سالم فعالیت داره.موقع معاینه بالینی هم پسرم هیچ دردی نداشت و دکتر گفت مشکلی نمیبینه. 

اگه این خونریزی بخاطر سنگ بوده باشه آیا تو آزمایشات و سونوگرافی اینو متوجه می‌شدند؟ 

خواهش میکنم پاسخ منو بدید. 

باتشکر فراوان از شما دکتر محترم

اطلاعات تکمیلی

جنسیت زن وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

فوق تخصص کلیه و مجاری

سلام .با توجه به شرح حالی که فرمودین در درجه اول به نظر میرسه سنگی بوده که دفع شده .ولی باید املاح ادرارش چک بشه و یک سری بررسی برای وضعیت کارکرد کلیه و مثانه بشه.فعلا اب زیاد بخوره .وموقع بیداری هر ۲ تا ۳ ساعت ادرارش رو تخلیه کنه تا به پزشک نفرولوزیست کودکان دسترسی پیدا کنید. 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha