سلام خسته نباشید من 32 سالمه شخصیت infp دارم مهرطلب و پذیرنده اصلا از این موضوع راضی نیستم می خوام تغییراتی به وجود بیارم نیاز دارم الگو داشته باشم تا بتونم تقلید کنم اما کسی دور و برم نیست که اون شخصیتی که من می خوام رو داشته باشه که بتونم ازش تقلید کنم یا سوالای ریزتر در مورد تغییر رو بپرسم واقعا از وضعیت فعلی متنفر شدم و میخوام تغییر کنم البته این حس رو همیشه داشتم و راضی نبودم و همیشه تلاش کردم همیشه کتاب روانشناسی مطالعه کردم پیشرفت هم کردم اما الگوی عملی ندارم باید چیکار کنم دلم پایش روزانه هم می خواد که بفهمم راه رو درست میرم یا اشتباه حقیقتش دو سال هم مشاور رفتم اما اصلا متوجه هدف من نمیشدن بیشتر اذیت شدم دلم یه گروه می خواد که راحت و بدون ترس حرفام رو بزنم عقایدم رو بگم و اشتباهاتم رو اصلاح کنم اما فرد یا گروه قابل اعتماد و در دسترسی نمی شناسم باید چیکار کنم الان 14 سال که دارم تلاش می کنم اما به نتیجه مطلوب نرسیدم 

اطلاعات تکمیلی

سن 32 جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

روانشناس و مشاور

با سلام
این که 2 سال مشاور رفتید و با اینکه متوجه هدف شما نمی شد ادامه دادید جای سوال دارد که چرا این همه مدت ادامه دادید؟
اما مساله اصلی برای من این است که اولا شما بر چه مبنایی نوع شخصیت خود را ارزیابی کردید آزمون MBTI را کجا دادید؟ و چه کسی برای شما تحلیل کرده؟
ثانیا زندگی ما تنها این نوع و تیپ شخصیت نیست که اسیر آن باشیم و بر مبنای  MBTI بگوییم من فلان تیپ شخصیت را دارم و درگیر آن باشم که تغییرش دهیم.
در کنار این تیپ های شخصیتی که آن هم تنها یک نظریه از هزاران نظریه موجود است ما کارهای بسیار دیگری با رویکردهای دیگر می توانیم انجام دهیم و شخصیت را می توان با نظریه های مختلف و رویکردهای متفاوت بررسی و تحلیل کرد.
بنابراین کل شخصیت ما وابسته و در چهارچوب همین تیپ شخصیتی نیست که خودتان را گرفتار آن کردید. به نظر می رسد شما با این تحلیل خود را دچار نوعی وسواس کردید.
پیشنهاد میکنم بصورت خود درمانی و با استفاده از روشهایی این چنینی به تحلیل شخصیت خود نپردازید. از طرفی پیشنهاد میکنم یک مشاور خوب متانسب با خلقیات و انتظارات خود انتخاب کرده و در همان جلسات ابتدایی اگر به نتیجه دلخواه رسیدید ادامه دهید و در غیر اینصورت روند مشاوره را قطع نمایید.
برای شرکت در گروه نیز شرایطی لازم است که یک مشاور کار بلد حتما شما را در این مسیر قرار خواهد داد. در نهایت باید عرض کنم اولا یک رویکرد نمی تواند تمام پاسخ های موجود را بدهد و ما همه چیز را از طریق همین رویکرد تحلیل و بررسی کنیم. ثانیا شما حتما باید از مطالعات پراکنده به تشخیص خود فاصله بگیرید به این دلیل که به نظر می رسد این مطالعات بجای اینکه حال شما را بهتر کنند ابزاری شده برای تحلیل اشتباه خود، خودخوری و نشخوار فکر های وسواسی در مورد خود.
حتما چندین مشاور را امتحان کنید تا یک نفر که برای شما با این ویژگیها مناسب تر است را بیابید.
موفق باشید.

تجربه شما

login captcha

با سلام
مساله شما رو متوجه هستم اما در نظر داشته باشید که با این اطلاعات نمی توان نظر قطعی داد و برای حل مشکل خودتان حتما بصورت حضوری یا تلفنی به مشاور مراجعه مایید.
اما شاید بد نباشد در ابتدا کتاب بسیار کاربردی اما کم حجم زنان شیفته را مطالعه فرمایید.
زنان شیفته
نویسنده: رابین نوورد
برگردان: مهدی قراچه داغی
نشر پیکان

سلام و خسته نباشید بنده خانم 38 ساله هستم دارای 2 فرزند دختر و شوهرم خدا روشکر خوب هست .اما بنده خیلی زود رنج هستم و خیلی حساس .نهایت تلاش میکنم همه را راضی نگه دارم اما کوچکترین چیزی بر خلاف روحیه ام مرا بهم میریزد و همیشه دیگران رو بر خودم ترجیح دادم .دوست دارم اگه کسی اشتباهی کرد با رفتار سردم بهش بفهمانم اما نمتونم لطفا راهنماییم کنید تشکر

پرسش ها و پاسخ های مشابه

خانواده همسرم مرا نمی پذیرند

پاسخ سلام دوست عزیز شما زندگی خوبی با همسرتان دارید و مهمترین نکته هم تمرکز و انرژی گذاشتن روی زندگی خانوادگی خودتان است. خانواده همسرتان مهم هستند اما وقتی رابطه زناشویی شما و همسرتان صمیمانه و بدور از ح...

شوهر مهرطلب

پاسخ با سلام با توجه به مواردی که ذکر کردید تمام تلاش شما برای تغییر ایشان بوده اما باید توجه کنید که ما نمی توانیم دیگری را تغییر دهیم. شما می توانید تنها روی انتخاب های خودتان کنترل داشته باشید. بنده نم...

با عرض سلام و خسته نباشید. پسر 28 ماهه ای دارم که انگشتان دستش خیلی انعطاف پذیرن و به راحتی به عقب

پاسخ با سلام باید کودک توسط متخصص معاینه و در صورت لزوم عکس وآزمایش ازش گرفته بشه