سلام وقت بخیر. من یک پسر سه ساله دارم که حدودا از ۹ ماهگی بخاطر شاغل بودنم یا مهد بود یا پیش مادربزرگاش بعد از اینکه دو سالش شد من به دلایلی نرفتم سرکار و دیگه خونه هستم اما اوایل پسر حتی تو اتاق هم میرفتم میگفت منو تنها نذار. ما یک مسجد نزدیک خونمونه که متاسفانه صدای بلندگوش فوق العاده زیاده و این باعث شده صبح پسر من با وحشت چندین بار از خواب پریده هر چی هم شکایت کردیم و ... نشده که مسجد بی خیال بشه حالا پسرم به شدت از اذان میترسه یعنی وقت اذان حتما باید بغل من یا یکی از اطرافیان باشه دوست داره حتما گوش بده و اصرار میکنه بزن اذان بشنوم اما با ترس زیاد .اگه من نباشم پیشش به هیجانی که اضطراب هست واضحه صدام میکنه یا یک دفعه جیغ میزنه و گریه میکنه وقت اذان تا یکی بغلش کنه و اون گوش بده.اینم بگم با اینکه ۳ سالشه خودش قشنگ اذان میگه و قرآنم قبلا خیلی دوست داشت اما الان فقط میترسه. نمیدونم باید چیکار کنیم برای ترسش. نگرانم عواقب بدی داشته باشه. برخورد درست من و پدرش چیه؟ الان حتی تنها تو اتاقم نمیره تا صدا میشنوه که یکم بلنده با از بیرون میاد با ترس میگه دارن اذان میگن؟ حتی گاهی با ترس میخنده. واقعا نگران لطفا کمک کنید چه برخوردی بکن اضطرابش کم بشه

اطلاعات تکمیلی

سن ۳۱ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده و کودک

دوست عزيز سلام

ابتدا پيشنهاد ميكنم حتما پسرتان را در مهد ثبت نام نماييد چرا كه از اين زمان به بعد كودک نياز به حضور در كنار همسالانش دارد تا با محيط اجتماعی روبرو شود و در كنار اين همسالان كمی از اضطرابهای او كمتر خواهد شد و با صداهای بلند از نزديک روبرو ميشود.

از طرفی پيشنهاد ميكنم گاهی زمان اذان با هم بيرون باشيد و او را به همان مسجد ببريد تا از نزديک ببيند منبع صدا كجاست .

همچنين كنار او بودنتان را با بازيهای پرهيجان بيشتر نماييد تا امنيت حضور شما را بيشتر احساس كند.

و در پايان در صورتيكه در رفتارهای فرزندتان بيشتر مشخص شد پيشنهاد ميكنم جهت مشاوره حضوری اقدام فرماييد چرا كه پاسخ گفته شده بصورت كلی می باشد.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha