راه نرفتن در بیست و پنج ماهگی

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 216 بازدید 1 تبادل تجربه

با سلام

دختری دارم که دو سالشه و الان با چند ماه کاردرمانی چهار دست و پا میره

ام آر آی گرفتیم گفتن مغزش ضعیفه

از لحاظ شناختی و ایناش خوبه ولی حرکتیش اینجوره اول که فقط نشسته حرکت میکرد و حالا چهار دست و پا میره

ولی پنجه دستهاش خیلی هماهنگه با اون یکی دستش هماهنگ نیستا یه جوریه یعنی هرکار که این پنجه دست میخواد انجام بده اون دست هم قشنگ قرینه اون یکی داره انجام میده مثلا میخواد لیوان برداره با دست راست ولی دست چپش هم داره همین شکل رو برای برداشتن انجام میده درصورتی که لیوانی در کار نیست نمیدونم یه جورایی فکر میکنی مشکل از حس هاش هست

از حالت خوابیده نمیتونه به حالت نشسته در بیاد ولی از نشسته به چهار دست و پا میره

دو هفته یه دفعه سیتی کولین میزنیم براش و این خیلی کمک کرده براش

لطفا برای دستهاش که اینجور میکنه راهنماییم کنید به نظر شما چه مشکلی میتونه باشه که هنوز راه نمیره و چکار کنم که خوب بشه؟


اطلاعات تکمیلی

سن ۲ جنسیت زن وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

کاردرمانگر جسمی

سلام وقتتون بخیر. به نظر می رسد که که کوچولوی شما دچار تاخیر رشد حرکتی باشد. راه پیشرفت حرکتی اش تمرینات کاردرمانی می باشد و با تمرین و تکرار به راه رفتن خواهد رسید و تاخیرش جبران خواهد شد. جای نگرانی نیست. اما بابت مساله ی دست کوچولو، احتمالا مشکلات رفلکسی از جمله associated باعث بروز این مشکل شده است که باز هم با تمرینات کاردرمانی قابل حل است و برطرف خواهد شد. موفق باشید.

تجربه شما

login captcha

سلام وقتتون بخیر پسر من یک سال و سه ماهشه گاهی اوقات سرپا وایمیسته ولی راه نمیره علاقه نشون نمیده احساس میکنم میترسه میشه بگین چه تمرینانی بدم که راه بیفته

@tara2056

سلام وقتتون بخیر. اصولا کوچولوهای پسر کمی دیرتر از دخترها راه میفتند. و اینکه تا هجده ماهگی برای راه افتادن فرصت دارد. اما شما می‌توانید برای زودتر راه افتادن دلبندتان ماساژ کف پا و مخصوصا پاشنه را انجام دهید. کف پا را هم با اجناس مختلف تحریک کنید. به عنوان مثال کف پا را روی فرش، پتوی نرم، موکت و ماسه (اجناس مختلف از لحاظ جنس از قبیل نرم یا زبر) بکشید. در ضمن تاب بازی بسیار برای کوچولو مناسب است.