شلی عضلات کودک

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 677 بازدید

سلام آقای دکتر ممنونم از اینکه به سوالم پاسخ دادین. در مورد دخترم پزشکش با توجه به نتیجه تمام آزمایشات و ام آر آی تاخیر تکاملی تشخیص داد و با اصرار من علت تاخیر تکاملی را سترال هایپتونی گفت و از نظر مغزی هیچ مشکلی نداره و مثل ما یک انسان عادی است و با کاردرمانی تکاملش به طور کامل به دست خواهد آورد منم‌ کاردرمانی و گفتاردرمانی برای دخترم شروع کردم و در مرحله چهار و دست پا هستیم خدا را شکر دخترم تو کاردرمانی اصلا پسرفت نداره اگه حتی پیشرفتش آرام هم باشه اصلا تشنج هم نداره عفونت هم نداره و ۲۲ ماهه است و دختر من تا الان اگه پیش این کاردرمان رفته بود به طور کامل راه افتاده بود خدا را شکر زود فهمیدیم و کاردرمان عوض کردیم و داریم نتیجه میگیرم .

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۶ جنسیت زن شغل خانه دار
پاسخ مشاور

کاردرمانگر جسمی کودکان

درود و سلام ، وقت خوش.

در مورد پاسخگویی بنده، باید عرض کنم که اینها انجام وظیفه است و مسئولیتی را که پذیرفته ام تلاش می کنم تا در حد توان ام انجام بدهم، فقط امیدوارم که برای شما مفید و ارزشمند باشد و سبب شود تا جامعه ی تخصصی کاردرمانی و اقدامات و مداخلات کاردرمانی و حیطه های آن به خانواده های ارجمند هموطن معرفی گردد و همکاران بنده بتوانند باعث شادی دل خانواده ها و همچنین تسکین درد مراجعین محترم باشند.

با توجه به گزارش سرکارعالی در مورد دختر خانم تان باید عرض کنم که به احتمال بسیار زیاد تشخیص ایشان "تاخیر حرکتی یا Motor delay " خواهد بود  و یا اگر این امر با کندی هایی در یادگیری های اولیه و یا آغاز مراحل اولیه صدا سازی و رشد گفتاری نیز همراه باشد به آن " Psychomotor delay " می گویندکه هایپوتونی مرکزی یا پایین بودن تون عضلانی منتشر یا فراگیر بدنی ایشان از علائم و نشانه های آن محسوب می گردد. در این نوع از اختلالات باید توجه داشت که مشکل ‏ از نوع بروز ضایعه در قشر مغز  Cortex و به صورت تخریب و از بین رفتن های مراکز پردازش حرکتی مغز و یا نواحی حرکتی اولیه واقع در بخش فرونتال مغزی وجود ندارد و بطور معمول در روند رشد عصبی مغز کودک که شامل مراحل مختلفی نیز میلینیزیشن یا غلاف سازی میلینی دور نورونهای عصبی و یا تشکیل شبکه های عصبی مهارتهای حرکتی می باشد کندی و تاخیر بروز می کند و به همین دلیل در نوار مغزی یا EEG و MRI مورد نگران کننده و ضایعه ی خاصی دیده نمی شود و پیش آگهی و دور نمای بهبودی خوبی دارند.

در این دسته از کودکان باید تغذیه و خواب  کودک را بسیار مورد توجه قرار داد و همچنین مراقب بود تا بدشکلی ها یا Deformity  هایی در زانو نظیر عقب زدن زانو Genurecurvatum و یا نزدیک شدن زانو ها به عنوان Genuvalgum  و یا بیرون زدگی تالوناویکولار به صورت صافی کف پا بطور ثانویه  و همچنین مشکلات مفصل آرنج Gunstock بروز نکند زیرا این کودکان بسیار مستعد می باشند

نکته مهم اینست که باید بسیار توجه داشت که این اختلالات در کودکان عادی بطور معمول تا دو سال و نیم سالگی هنجار و طبیعی تلقی می شوند و اگر زاویه اینها بیش از حد استاندارد (معمولا ده تا پانزده درجه) نباشد، تا سه سالگی اقدام خاصی از لحاظ درمانی و تمرینات تخصصی و یا استفاده از اسپیلنت و کفی و ... انجام نمی گردد؛ ولی در کودک با تشخیص "تاخیر حرکتی یا Motor delay" (نظیر دختر خانم عزیز شما) در صورت مشاهده موارد پیشگفت (فوق الذکر) باید از وسایل مذکور استفاده نمود و اقدامات تخصصی لازم و تمرینات آن نواحی را به دقت انجام داد تا خدای ناکرده در هنگام کسب توانایی ایستادن و راه رفتن با مشکلاتی در این زمینه ها مواجه نگردد.

خداوند بزرگ را سپاس که پزشک شما نیز تشخیص دقیق داده اند و شما نیز با پیگیری های خوب تان و همکاری با کاردرمانگر ارزشمندتان توانسته اید در تسهیل و کمک به رشد حرکتی کودک تان موفقیت لازمه را کسب نمایید.  

‏با سپاس فراوان از پرسش ارزشمندتان *  سربلند باشید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

درد در عضلات واژن و مقعد

پاسخ سلاماطلاعات کافی نیست. حتما باید بیشتر بررسی شوید و معاینه لگنی انجام شود. اینکه درد در چه مواقعی رخ میدهد؟ آیا سابقه درد پریودی شدید یا....دارید برای تشخیص لازم است.‌مراجعه کنید. روز خوش

درد عضلات و مفصل در هفته 8

پاسخ سلام دوباره به پزشک مراجعه نمایید و طبق دستورات ایشان درمان گردید. بسیاری از داروهای سرماخوردگی را نمی توان در این سن حاملگی تجویز نمود.

فیزیوتراپی و ورزش برای عضلات لگن

پاسخ سلاموقت بخيردر جراحی به علت مداخلاتی كه صورت ميگيرد احتمال اينكه عضلات انقباض طبيعی خود را از دست بدهند و ضعف بيشتر پيدا كنند بسيار زياد است، حتما بايد قبل از جراحی شروع تمرينات عضلات كف لگن و به خصوص...

تقویت عضلات لگن با تمرین کگل

پاسخ سلام وقتتون بخير بايد بدانيد كه اسپاسم در عضله اي به معناي قوي بودن ان نيست درست است كه عضلات مقعد انقباض بيش از حد دارند اما ضعيف هستند شما براي اصلاح اين اسپاسم و انقباض غير طبيعي كگل را انجام دهيد ...