پیامدهای بعد از تجاوز

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 1259 بازدید

سلام میشه از آسیب های تجاوز برای خود شخص بگین؟ این که بعد از چند سال چه اختلالاتی میتونه داشته باشه اون فردی که تجاوز دیده؟

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۳ جنسیت زن شغل محصل وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام. وقت بخیر
تجاوز یکی از شوم ترین پدیده های اجتماعی هست که ممکنه باعث آسیبهای جدی در فرد بشه. اما یکی از چیزهایی که در این موارد مهم هست اینه که قبل از تجاوز خود فردی که بهش تجاوز شده، آیا شخصیت قوی داشته یا خیر؟ و اینکه دید فرهنگی اطرافیان و خانواده به این موضوع چیست و چقدر حمایت وجود داره. معمولا افرادی که اعتماد به نفس یا عزت نفس پایینی دارند بعد از تجاوز بیشترین آسیب را  میخورند. همچنین اگر به درستی حمایت نشوند این آسیبها به بیشترین حد ممکن خواهد رسید. به صورت کلی تجاوز ممکنه باعث کمبود عزت نفس و اعتماد به نفس، اختلال استرس پس از حادثه (PTSD)، اضطراب، افسردگی و فوبیا (هراس) بشه و گاها این اتفاق ممکنه باعث ایجاد برخی اختلالات شخصیتی بشه به خصوص اگر این اتفاق در سنین پایین رخ بده و حمایت خیلی کمی هم وجود داشته باشه. در مجموع همه این موارد با کمک متخصص میتونه تا حد مطلوبی بهبود پیدا کنه و باید کمک کرد که فرد آسیب دیده بتونه به راحتی در مورد این مسئله صحبت کنه و کمکش کنیم که متوجه بشه مقصر نیست.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

رفت و آمدهای آزاردهنده مادرشوهر

پاسخ سلام و وقت بخیر. دوست عزیزم منزل شما حریم شخصی شما محسوب شده و مدیریت میزان رفت و آمدها به عهده شما و همسرتون هست. با توجه به اینکه بعد از مدتی زندگی در یک محل مشترک با مادر همسرتون به منزل جدید نقل م...

بیرون نیامدن زبان کودک از دهان

پاسخ با سلام و عرض ادب نیاز به ویزیت حضوری توسط پزشک دارد. متخصص کودکان و یا متخصص دندانپزشک کودکان مراجعه کنید

علت نیامدن حکم طلاق

پاسخ با سلام سوال شما خیلی نا مفهومه 1. اگر شما وکالت در طلاق دارید برای اعمال این حق و دادخواست طلاق از جانب شما (صدور گواهی عدم امکان سازش) می بایست از طریق وکلای دادگستری اقدام و مبادرت به تقدیم داد...

ناف برآمده در نوزاد نشانه چیست؟

پاسخ سلام. خیر فتق نافی در بچه ها اگر بزرگتر از ۴ سانتی متر نباشد احتیاج به عمل خاصی ندارد. تا ۴سالگی باید صبر کرد؛ اگر کوچکتر نشد باید عمل کرد.