آیا من ام اس دارم؟

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 186 بازدید

سلام 

خیلی ممنون از اینکه وقت میزارید و به سوالات پاسخ میدید. 

امیدوارم خدا اجر این کارتون رو در هر دو دنیا قرار بده. 


من خانمی 39 ساله هستم، ساکن انگلیس و از شش ماه پیش دست و پام مخصوصا قسمت راست بدن دچار خواب رفتگی و گزگز و خیلی کم برقگرفتگی میشه، چشمام هم تار میشه و مگس پران زیاد و دائمی میبینم. که با مراجعه به بینایی سنجی میگن چشمام خیلی کم آستیگماتمه و عینک داده. 

بعضی وقتا هم احساس سرما و یا گر گرفتگی تو پاهام دارم. 

سیستم پزشکی اینجا جوریه که اول باید به پزشک جی پی مراجعه کنیم و اگر اون پزشک تشخیص داد می‌فرسته متخصص. 

من بارها به جی پی مراجعه کردم و علائم رو گفتم ولی میگن نه اینا کافی نیست برای ام اس و به من میگن دچار اضطراب و خودبیمار پنداری شدی، ضمن اینکه کمبود شدید ویتامین دی هم داری و اینا همه بخاطر اینه. 

حالا از من اصرار که ام اسه و از اونا انکار که نه نیست و حاضر نیستن منو بفرستن متخصص. 

البته اینم بگم که قبل از این علائم من مشکل رفلاکس پیدا کرده بودم که سر اون اضطراب زیاد داشتم و این از پی اون اومد بخاطر همین دکتر میگه من مضطربم. 

حالا سوالم اینه که اگر واقعا من  با این علائم ام اس داشته باشم و دارو مصرف نکنم چه اتفاقی میفته؟ و تو این مرحله از بیماری چه دارویی باید مصرف کنم

ممنون از پاسخگوییتون

اطلاعات تکمیلی

سن 39 جنسیت زن وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

کاردرمانگر

سلام با توجه به مواردی که میفرمایید به هیچ وجه نمیتوان تشخیصی در مورد بیماری گذاشت چون کمبود ویتامین هایی مثل ب۱۲ و و دی۳ و... هم علایم مشابه با مواردی ک شمامیفرمایید رابروز میدهند به علاوه اینکه اضطراب و ترس ناشی از بیماری نیز از لحاظ روانی باعث بروز علایم بیماری(حتی در صورت عدم وجود آن بیماری) نیز می شود. و تشخیص بیماری مانند ام اس نیز فقط ابتدا از طریق معاینه های بالینی پزشک و معاینات آزمایشگاهی مشخص می شود که درصورتیکه پزشک با معاینه ی شما این اطمینان را به شما داده است که بیماری خاصی نداریدو نیاز به دارو ندارید  به هیچ وجه نگرانی در این مورد نداشته باشید، داروی خاصی هم بدون تجویز پزشک مصرف نکنید و فقط سعی کنید سطح اضطراب خود راکنترل نمایید که روانشناس در این زمینه کمک خوبی میتواند به شما بکند.
 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha