شلی عضلات در کودک

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 3501 بازدید 3 تبادل تجربه

سلام دخترم من سترال هایپتونی (شلی عضلات) داره میخواستم بپرسم این بیماری با سندورم دان دریک گروه قرار داره نه؟البته برای دخترم ام آر آی و نوار مغز آزمایش متابولیک و آزمایشات کروموزم انجام دادیم که همشون سالم بودن. ممنون میشم منو راهنمایی کنید. 

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۶ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

کاردرمانگر جسمی کودکان

‏ درود و سلام ، وقت خوش. لطفا دقت بفرمایید که شما یک اطلاعات کلی در مورد دختر خانم تان ارائه کرده اید و فقط به موضوع سنترال هایپوتونی اشاره کرده اید که این یک شاخصه ی کلی در خصوص یک طبف وسیعی از بیماریها است که مواردی نظیر فلج مغزی، سندرم داون یا حتی بیماریهای متابولیک و ژنتیک را شامل می شود که به اینگونه کودکان اصطلاح کلی "Floppy babay  " را میدهند. بنابراین اصلی ترین شاخصه ی مورد تایید در این دسته از کودکان افتراق گذاری تشخیصی از "هایپوتونی های محیطی" است که به دستگاه عصب محیطی یعنی نخاع مرتبط می شود و نه به دستگاه عصب مرکزی یا CNS یا مغز؛ که مرکز اصلی بروز مشکل در کودکان سنترال هایپوتونی می باشد.

در یک نگاه دیگر، میتوان چنین گفت که در کودکان "سنترال هایپوتونی" یا "هایپوتونی مرکزی"، عدم وجود تون و قوام عضلانی در برابر حرکت غیرفعال درمانگر به عضله ی مورد نظر و همچنین عدم توانایی حفظ وضعیت بدنی یا Posture  وجود دارد، در حالیکه در کودکان با مشکل "هایپوتونی محیطی"، ضعف عضلانی و کمبود قدرت و توان عضله در هنگام انقباض و انجام عملکرد فعال وجود دارد.

بنابراین اگر خودتان هم التفاوت بفرمایید متوجه خواهید شد که فقط یک سر نخ کلی به بنده ارائه فرموده اید، بطور مثال اکثر بیماریهای عفونی تب و سردرد دارند و یا اینکه دل درد هم در مشکلات روده ای و هم در مشکلات سرطانی یکی از شاخص های تشخیصی است.

دوست ارجمند، از لحاظ اینکه همه ی کودکان با سندرم داون نیز از مشکل هایپوتونی مرکزی رنج می برند و دختر خانم گل شما نیز این مشکل ( هایپوتونی مرکزی ) را دارد باید ابراز داشت بله درست هست ولی قرار نیست هر کودک با مشکل هایپوتونی مرکزی، سندرم داون باشد این نتیجه گیری کاملا اشتباه و نادرست هست.

امیدوارم هر چه سریعتر اقدامات موثر توانبخشی لازمه برای فرزند عزیزتان را شروع کنید زیرا در این مقطع سنی ( زیر سه سال) اولین اقدامات همیشه از نوع مشاوره ای و آموزش تمرینات در منزل و بررسی های ماهانه در کلینیکهای کاردرمانی می باشد که معمولا با نتایج و بازده بسیار بهتری نیز همراه بوده است.  ‏با سپاس فراوان از پرسش ارزشمندتان *  سربلند باشید.

تجربه شما

login captcha

سلام. آقای دکتر به طور کامل در مورد وضعیت دخترم توضیح دادم. و اینکه دخترمو هر روز کاردرمانی مدام میبرم در حال پیشرفت است و اصلا پسرفت نداره و سوال این است که دخترم با کاردرمانی وقتی تکاملش به طور کامل به دست آورد در آینده مشکلی خواهد داشت یا نه؟ ممنون ازتون

و پزشکش گفته علت مشکلش محیطی است و نه مرکزی و دارو هم نوتروپیل و ال کارنیتین تجویز کرده .

سلام آقای دکتر ممنونم از اینکه به سوالم پاسخ دادین. در مورد دخترم پزشکش با توجه به نتیجه تمام آزمایشات و ام آر آی تاخیر تکاملی تشخیص داد و با اصرار من علت تاخیر تکاملی را سترال هایپتونی گفت و از نظر مغزی هیچ مشکلی نداره و مثل ما یک انسان عادی است و با کاردرمانی تکاملش به طور کامل به دست خواهد آورد منم‌ کاردرمانی و گفتاردرمانی برای دخترم شروع کردم و در مرحله چهار و دست پا هستیم خدا را شکر دخترم تو کاردرمانی اصلا پسرفت نداره اگه حتی پیشرفتش آرام هم باشه اصلا تشنج هم نداره عفونت هم نداره و ۲۲ ماهه است و دختر من تا الان اگه پیش این کاردرمان رفته بود به طور کامل راه افتاده بود خدا را شکر زود فهمیدیم و کاردرمان عوض کردیم و داریم نتیجه میگیرم .

پرسش ها و پاسخ های مشابه

درد در عضلات واژن و مقعد

پاسخ سلاماطلاعات کافی نیست. حتما باید بیشتر بررسی شوید و معاینه لگنی انجام شود. اینکه درد در چه مواقعی رخ میدهد؟ آیا سابقه درد پریودی شدید یا....دارید برای تشخیص لازم است.‌مراجعه کنید. روز خوش

درد عضلات و مفصل در هفته 8

پاسخ سلام دوباره به پزشک مراجعه نمایید و طبق دستورات ایشان درمان گردید. بسیاری از داروهای سرماخوردگی را نمی توان در این سن حاملگی تجویز نمود.

سلام خانم دکتر من پریود شدم اما حالت تهوع دارم سر درد دارم بی حالم هستم دلمم عضلاتش هی میگیره و تیر

پاسخ سلام اگر حجم خون قاعدگی مثل قبل و نرمال است بارداری رد می شود احتمالا کم خونی داشته باشید

اسپاسم عضلانی نوزاد

پاسخ با سلام، علائم ذكر شده حركات طبيعی هر شيرخواری هستند. در صورت نگرانی به متخصص اطفال مراجعه فرمایید.