دوری کودک از پدر بزرگ و مادر بزرگ

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 33 بازدید

سلام خسته نباشید من یک دو قلو چهار ساله دارم که در شهر دوری از خانواده های خودم و همسرم زندگی میکنیم و حدودا سه ماه یکبار گاه هم زودتر به مدت یک یا دو هفته به شهر خودمون میریم 

ولی بچه ها شهر خودمونو خیلی بیشتر دوست دارن خیلی پدر بزرگ و مادربزرگ و خاله هاشونو دوست دارن وقتی برمیگردیم چند روز بد خلقی دارن و ازم درخواست میکنند که دوباره بریم اونجا 

با این اوصاف من باید چکار کنم؟ آیا بچه ها با این رفت و آمدها آسیب نمی بینند؟ 

آیا نباید به فواصل کمتر یا بیشتر بچه ها رو اونجا ببرم؟ طول هر بار رفتنم باید چند روز باشه؟ 

ممنونم که وقت میزارین

اطلاعات تکمیلی

سن 35 جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور کودک و نوجوان

سلام وقت شما بخیر 

علاقه‌ی کودکان شما به حضور در شهر خودتان بسیار طبیعی و قابل درک است .

اینکه شرایط زندگی شما هم به‌ گونه‌ای است که دور از خانواده‌هایتان باشید باز واقعیت زندگی است و کودکان از سنین بسیار پایین هم باید با واقعیات زندگی‌شان روبرو شوند.

فواصل حضورتان در شهر خودتان هم حتما متناسب با زمان و موقعیت شغلی و مالی شماست،حتما که شما هم دوست دارید بیشتر در کنار خانواده تان باشید ولی خوب این امکان وجود ندارد .

نگران لطمه‌ خوردن دوقلوهایتان نباشید ، فقط یک چیز به آنها لطمه خواهد زد و آن این است که به آنها وعده‌های دروغین داده شود و همیشه آنها را در انتظار رفتن به شهرتان نگه دارید. یا تهدید هایی به این شکل داشته باشید که اگر پسر یا دختر خوبی نباشی به خانه پدر بزرگ و مادربزرگ نمی‌برمت. 

هیچگاه کودکان را با چیزهایی که به آنها تعلق خاطر شدید دارند تهدید نکنید .

کار دیگری که برای کم کردن ناراحتی آنها به خاطر دور از اقوامشان می‌توانید انجام دهید ،این است که به آنها با آرامش بگوئید که احساسشان را درک می‌کنید و حق دارند که ناراحت باشند ،ولی ما مثل همه آدم‌ها باید به خانه‌مان برگردیم. 

ضمن اینکه زمانی که باز می‌گردید ،در همان روز های ابتدایی که بد خلق هستند فعالیت‌های هیجان‌انگیز و شاد انجام دهید که احساس خوبی در خانه خودشان داشته باشند و ناراحتی‌شان زودتر از بین برود.

کودکان هم باید با ناکامی روبرو شوند و گاهی اوقات به علایق‌شان نرسند و این اصلا به آنها لطمه نخواهد زد.

با سپاس

 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha