2723

کنترل کردن رابطه

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 251 بازدید

سلام. من کارشناس ارشد زبانم. ده ساله پیش با یه آقایی آشنا شدم به قصد ازدواج،بعد از سه چهارسال اون رابطه به دلایلی بهم خورد، من دچار افسردگی شدم، ولی با کمک مشاور و پشتکار خودم به ادامه تحصیل رو اوردمو ارشد قبول شدم. اون آقا بعد از پنج سال افسرده به علت شکست در ازدواج ناموفقش دوباره به طرف من رو آورد و من‌ به علت علاقه زیاد ایشون رو پذیرفتم، ولی این آقا همچنان در رابطه پایدار نبود و به علت گرفتاریهای خودش، در رابطه با من گاهی بود و گاهی نبود. من هم ناراحت شدم و بلاک کردم و خواستم تا بره برای همیشه.‌که به مدته یک ساله ازش خبری ندارم. 

من با یه آقایی به تازگی آشنا شدم، ایشون به من محبت میکرد، ولی من نگران بودم، نگران بابت اینکه اگر مخاطب قبلی برگشت و این مخاطب جدید همچنان حضور داشت باید چیکار کنم!(چون در دلم هنوز اون قبلی رو دوست دارم).(و البته من دچار بیکاری و فکر و خیالهای منفی هم هستم، چون‌ کار مناسب هنوز پیدا نکردم)

و تصمیم گرفتم تا مخاطب جدید رو از خودم طرد کنم،و شروع کردم‌ به انجام کارها و رفتارهایی که در شان من نبود. و ایشون بهت زده به من گفت من در کنار تو امنیت ندارم. من از کار خودم‌ پشیمون شدم ولی ایشون دیگه نپذیرفت. یعنی من رابطه جدید و خوبم رو به خاطر ترس از کسی که در زندگیم نیست از دست دادم.(کتابهای زیادی در این زمینه خوندم ولی در عمل عاجزم) .

این اتفاق باعث شده برنامه ریزیهام در زمینه درسی و کسب مهارت ،بدون انگیزه ناتموم بمونه.

لطفا به من بگین چه جوری هیجانات و احساس ترس رو، کنترل کنم و بتونم با شجاعت یک رابطه رو کنترل کنم؟ و چه جوری متعادل با مخاطب جدید رفتار کنم؟

از توجه و راهنماییتون صمیمانه سپاسگزارم

اطلاعات تکمیلی

سن ۳۸ جنسیت زن شغل بیکار وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام امیدوارم که خوب باشید .توجه داشته باشید وقتی از یکنفر خوشتان می آید به معنای این نیست که آن فرد برای شما یک زوج مناسب است بلکه اینکه این فرد به دل شما نشسته است فقط مرحله اول از یک رابطه عاشقانه است .در مرحله بعد شما با او وارد رابطه می شوید تا نسبت به او شناخت پیدا کنید و متوجه شوید آیا او سلامت روان دارد یا خیر؟ و آیا سبک زندگی و شخصیتش با شما تناسب دارد یا خیر ؟ممکن است شما بعد از مدتی ارتباط با یک نفر متوجه شوید که سبک زندگی او با شما هماهنگ نیست. در اینگونه موارد اگر می خواهید خوشبخت زندگی کنید لازم است رابطه خود را قطع کنید. علاقه اولیه هیچ اهمیت خاصی ندارد وقتی که سبک زندگی و شخصیت این فرد با شما تناسب ندارد. وقتی یک بار یک رابطه را تجربه کردید و متوجه شدید آن فرد برای شما مناسب نیست تجربه کردن دوباره آن مانند این است که یک بار با ماشینی که ترمز ندارد رانندگی کنید و تصادف نمایید و بازهم با همان ماشین رانندگی کنید با این تصور که این دفعه مراقب هستم تصادف نکنم, در صورتی که آن ماشین ترمز ندارد !!! از این به بعد به انتخاب های خودتان توجه کنید  .انسانها را در ذهن خودتان بت نکنید. بپذیرید که همه ما انسانها یک تنهایی عمیق در وجودمان داریم که هیچ وقت برطرف نمی‌شود. بنابراین به دنبال کسی نباشید که مانند پدر مادر در دوران کودکی برای شما یک حامی و پناهگاه باشد. به دنبال فردی باشید که سبک زندگی و شخصیت اش با شما هماهنگ باشد.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha