سلام خسته نباشيد من در گذشته هم اين سوال را پرسيده بودم كه متاسفانه پسر من از شش سالگی اين كار رو انجام ميده يعنی می خوابه روی زمين و خودش رو محكم تكون ميده. حتی وقتی مهدكودک هم ميرفت اين كار رو ميكرد . من خيلی نگرانش هستم. ما يک پسر دو سال و نيم ديگه هم داريم. الان من كاملا از دو جهت مضطربم يكی از پسر بزرگم كه اين عمل يادش نميره و تكرارش می كنه و يكی اينكه پسر كوچكم هم ياد بگيره و انجامش بده.خيلی احساس بدبختی می كنم. چون شاغل هم هستم و پسربزرگم پيش مامانم می مونه و خونه مادرم دو طبقه هستش ميره بالا به بهانه tv ديدن و مادرم هم پاش درد می كنه نميتونه هر دقيقه سر بزنه. متاسفانه پدرش هم شبها كه ما خوابيم به همين كار مشغوله با ديدن فيلمهای مستهجن. البته قضيه پسرم هيچ ربطی به همسرم نداره و پسرم از خيلی كوچيكی به اشكال مختلف اينكار رو می كرد خيلی كوچكتر بود آلتش رو در مياورد و باهاش بازی می كرد بعد هم بزرگتر شد مدام خودش رو ميمالونه اين ور اون ور. احساس می كنم ديگه دوستش ندارم. خيلی حاضر جواب و گستاخ هستش. حرف كسی رو گوش نميده . همه فاميل برای بی ادبيش منو مواخذه ميكنن. كم كار و پروقع. اصلا حرف گوش كن نيست. نسبت به برادرش بی مسئوليت و به هربهانه ای ميزنتش. البته گاهی هم پسر خوبی ميشه ولی اغلب همين رفتار رو داره . اصلا نمی تونم با پدرش راجع به خودارضاييش صحبت كنم چون منطقش معمولا كتک و بی احترامی و تحقير هستش. يكبار رفتيم مشاور گفت با پدرش بازی كنه (بازی يدی كشتی يا ...) ولی فعلا پدرش گوشی دستشه در كانالهای مستهجن دنبال لذت خودشه. البته من هرگز به روی پدرش نياوردم كه ميدونم كجا ميره و چی می بينه .خلاصه خيلی داغونم. حالا مسئله همسرم بماند با پسرم چیكار كنم ؟ حجامت ببرم؟ دعواش كنم ؟ قربون صدقه برم؟؟ تو رو خدا چیكار كنم؟؟؟؟ فردا مثل پدرش يک خودارضايی حرفه ای نشه ؟

اطلاعات تکمیلی

سن 38 جنسیت زن شغل كارمند وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده و کودک

دوست عزيز سلام

اولين نكته و مهمترين نكته ای كه شما اشاره فرموديد حضور فرزند كوچكتر شما و تاثيری كه برادر بزرگترش روی او هم دارد می باشد.

مهمترين كاری كه شما بايد انجام دهيد اينست كه ساعات كاری خود را كمتر نماييد چرا كه فرزندان شما به شما بيشتر نياز دارند و تا حد امكان سعی كنيد فرزندتان را در كلاس ورزشی مانند استخر ،فوتبال،... ثبت نام نماييد تا ساعات كمتری در خانه مادربزرگش تنها بماند و مهمتر اينكه تخليه هيجانی شود و زمانهايی را تعيين نماييد و با او دو تايی به پارک،كافی شاپ و مكان های بازی برويد و به او نشان دهيد كه چقدر برای شما اهميت دارد و او را دوست داريد.

و نكته بعد اينكه به احتمال زياد ذهن فرزند شما تحريک و كنجكاو شده است (ممكن است در صفحات مجازی،در گفتگو با دوستانش و حتی تلفن همراه همسرتان چيزهايی را ديده يا شنيده است كه ذهن او را برانگيخته كرده است) پيشنهاد ميكنم حتما در مورد موضوع موجود با همسرتان جهت مشاوره به روانشناس مراجعه نماييد تا شما را راهنمايی نمايند تا به گونه ای درست برخورد مناسب با فرزندتان را و حتی صحبت كردن در مورد موضوع موجود با فرزندتان را به شما آموزش دهد و بدون شک شما و همسرتان هر دو بايد جهت حل مشكلات زناشويی خود اقدام فرماييد چرا كه فرزندتان از شما الگوبرداری می كند .

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha