سلام من پسرمو دو ماه پیش که دو سال و ۶ ماهش بود بردم دکتر بخاطر اینکه حرفامونو تکرار میکرد و یه کم احساس میکردم درکش از هم سناش عقبه و فعالیت زیادش خودم به اوتیسم مشکوک بودم دکتر گفت اوتیسم نیست شبه اوتیسمه براش قرص رسپریدون تجویزکرد دو ماهه بهش میدم ولی برخلاف انتظاری که میرفت خوابشو کم کرده بود تا ۱شب بیدار بود برای همین چون حس کردم خوابش مهمه دو روزه قرص رو قطع کردم خوابش مثل قبل ساعت ده شب میخوابه ولی تحرکش باز زیاد شده میخواستم نظرتونو بدونم ممنون میشم کمکم کنید در ضمن هفته ای یه بار کاردرمانی میبرم که پسرم هم باهوشه هم کامل حرف میزنه فقط بعضی جمله هامونو تکرار میکنه تو این سن سوادخواندن کاملم داره

اطلاعات تکمیلی

جنسیت زن وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

کاردرمانگر جسمی کودکان

با سلام خدمت شما والد گرامی
داروهای مغز و اعصاب رو نمیشه خودسر قطع کرد! چون ممکنه باعث تشنج و عواقب دیگه‌ای بشه اگر به هر دلیل احساس می‌کنید دارو برای کودکتون مفید نیست باید با مشورت پزشک دارو رو یا عوض کنید یا با روشی که ایشون میگن کم‌کم مصرفش رو کاهش بدید تا آسیبی متوجه فرزندتون نشه.
با توجه به علائمی که فرمودید که کودکتون اکو داره و حرف دیگران رو تکرار می‌کنه باید از خدمات گفتاردرمانی برای رفع و مدیریت این مشکل استفاده کنید.
در نسخه‌های جدید انجمن روانپزشکی امریکا تشخیصی به اسم شبه اتیسم وجود نداره احتمالا کودک شما اتیسم اما از هوش طبیعی برخورداره ولی هوش بالا ناقص اتیسم نیست. مخصوصا که میفرمایید که خواندن را در سن دو و نیم سالگی بلد است شک بنده را بیشتر می‌کند.
پس لطفا در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه کنید و خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی رو هم ادامه بدید.
با احترام

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

مصرف قرص رسپریدون

پاسخ سلام.دارو تا زمانی که پزشکشان صلاح میداند ادامه دهید.

رسپریدون و پریود لطفا جواب بدین

پاسخ مشکلی ایجاد نمی کند . ممکن است پریود نشدن مربوط به قرص نباشد و علل دیگری داشته باشد . اگر تا یک سال دیگر پریود ها شروع نشد جهت بررسی علت مراجعه کنید .

مصرف قرص ریسپریدون در کودکان

پاسخ سلامبرای چه مشكلی مصرف ميكنه؟

قرص ریسپریدون و ممانتین برای اوتیسم

پاسخ سلام و روزبخير. در اين خصوص پيشنهاد اول من مراجعه به يك روانپزشك ديگه كودك و نوجوان براي بررسي و ارزيابي مجدد مي باشد. پرتلاش و صبور باشيد.