مخالفت خانواده با خواستگار

67 بازدید 1 تبادل تجربه

سلام برای خواهرم خواستگار غريبه ای اومده كه خيلی دوستش داره پسره هم همينطور و اولين خواستگار غريبه هست كه آبجيم با رضايت خودش گفته بيان چون خواستگارهای غريبه رو اجازه نميداد بيان به فاميل هم جواب رد ميداد و الان با توجه به اين كه از اين خوشش مياد و مادرم و پدرم ميگن از نظر قد و هيكل كوچيک تر از خواهرم هستش و خوششون نيومده چيكار بايد كرد؟

اطلاعات تکمیلی

سن ٢١ جنسیت زن شغل نجات غريق وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

مشاور ازدواج

سلام دوست عزیز
عنوان نکردید  که خواهرتون و خواستگارشون از قبل با هم آشنایی داشتن یا خیر؟آیا مخالفت پدر و مادرتون فقط ویژگی های ظاهری ست یا دلایل عمیق تری دارن؟
خواهرتون باید ببینه آیا فرد مورد نظر رو بر اساس ملاک هایی که داشته انتخاب کرده یا اول علاقه ایجاد شده و بعد ملاک ها رو بر اساس فرد مورد نظر تعدیل کرده؟آیا صفت خاصی در خواستگارشون نیست که به خاطر همون ویژگی خاص، حاضر شده با اون ازدواج کنه و از سایر داشته ها و نداشته ها غافل نشده؟ شناخت کافی داشتن از فرد قبل از ازدواج از اهمیت خیلی زیادی براخورداره. شناخت ویژگیهای رفتاری، خانوادگی، اعتقادی، شخصیتی، فرهنگی، مالی، مذهبی و ... و در صورتیکه خواهرتون همه ی این جوانب رو در نظر گرفته و انتخابش عقلانیه باید در جو صمیمی و فرصت مناسب با والدينتون صحبت کنن. ملاکهاشون رو برای اونها بازگو کنن که چرا و بر چه اساسی این فرد رو انتخاب کردن و در مورد نکات مثبت و ایده آل های شخصی  که ممکنه با والدینتون داشته باشن با اونها صحبت کنن. همچنین دلایل و نظرات پدر و مادرتون رو هم بشنون و کاملا منطقی با قضیه برخورد کنن و دست به انتخاب بزنن و البته توصیه ی من این هستش که قبل از هر انتخابی حتما مشاوره ی پیش از ازدواج رو انجام بدن.
شاد و پیروز باشید. 

تجربه شما

login captcha

خيلی ممنون از وقتی كه گذاشتين

بله قبلا باهم بودن و رابطه داشتن و در عكاسی تئاتر باهم آشنا شدن

يک دليل پدر و مادرم قد و هيكله كه ميگن هيج جوره به خواهرم نميخوره و خيلی لاغره

دومين دليل اينه كه هنوز سربازی نرفته و يک سال از درسش مونده و گفته ٢ تا ٣ سال نياز به فرصت داره تا اين كارهای ناتموم رو تموم كنه

سومين دليل اينه كه ٩ ماه از خواهرم كوچيک تره

و دليل بعدی اينه كه پدر اين آقا پسر از دوران دبيرستان پسرشو فرستاده سركار و تو فشار گذاشته و تو مجلس آشنايی گفتن من هيج حمايتی نميكنم و... به نظر شما يک جوون تو همچين جامعه ای ميتونه گليمشو به تنهايی و بدون كمک و حمايت از آب بكشه؟ زندگی براش مثل دوييدن روی تردميل ميشه و به جايی نميرسه و نااميد ميشه و نميتونه با آرامش زندگی كنه

اينا تمام حرفا و دلائل پدر و مادرم هستن

الان هم به خواهرم گفتن جوابمون منفيه و خواهرم خيلی ناراحته  


@ورزشي

سلام مرسی که به سوالات پاسخ دادید. در مورد وضعیت ظاهری که این خواهرتون هستن که باید بپذیرن یا نپذیرن. تفاوت سن در زوجها و اینکه آقا بزرگتر باشه یا خانم هیچ قرارداد مطلقی نداره مهم درک طرفین از این قضیه و جابجا نشدن نقش هاست. وقتی که دو نفر تصمیم به ازدواج میگیرن یعنی به بلوغ و پختگی لازم رسیدن که یه زندگی مستقل رو تشکیل بدن بنابراین باید بتونن حتی بدون حمایت دیگران نیازهای حداقلی برای یک زندگی مشترک رو با کمک هم برطرف کنن اگرچه درک میکنم که چقد میتونه با توجه به شرایط اقتصادی کنونی سخت باشه اما لاینحل نیست.

موضوع سربازی و کار و تحصیل موضوعات مهمیه که باید تعیین تکلیف بشه و میشه برای اونها زمان مشخص کرد تا مقدمات انجام اونها فراهم بشه و پدر و مادرتون تغییر شرایط و تلاش برای بهبودی اون رو ببینند. بنابراین چاره کار منطقی برخورد کردن و انجام زمانبندی مناسب و مهلت گرفتن هستش.

شاد و پیروز باشید.