2794

با عرض سلام.

پسرم 4 سال و دو ماهش هست من خودم شاغلم و پیش مادرم هست. از دی پارسال کلاس زبان گذاشتمش از 1 تا 5:30 که خودم میرفتم دنبالش.هفته اول اصلا اونجا رو دوست نداشت میگفت نمیرم ولی وقتی دوست پیدا کرد بهتر شد.تا اینکه تو ماه فروردین چون دوستاش تو کلاس نبودن همش میگفت من کلاس دومو نمیرم من اجازه دادم که نره با معلمش که صحبت کردم گفت آره دوستاش ثبت نام نکردن فهمیدم برای همین نمیره.چند روز پیش که معلمش حالش خوب نبوده نرفته آموزشگاه بچها با معلم جایگزین بودن که پسرم می گفت من گریه کردم از اون شب، شب ادراری پیدا کرده و میگه میترسم از کلاس چون گرگ میاد. و اینکه کاملا بی اعتماد به نفسه در جمع جدید که وارد میشه کاملا پشت من قایم میشه یا پارک که میره دوستاش نباشن همون لحظه میگه بریم خونه، یا با کسی دوست میخواد بشه میگه تو بیا بگو با من دوست بشه یا اگه نرم میشینه کنار من یه یک ساعت طول میکشه که بره اونم از فاصله میگه با من دوست میشی؟ لباس استین کوتاه تنش میکنه آستیناشو هی میده پایین یا اصلا نمیپوشه. اگه پارک بریم با دوچرخش نریم نمیاد یا اگه بریم به دوستاشم میگه شما هم سوار دوچرخه نشید. و اینکه اصلا دوستاش میان خونه  ما اسباب بازیاشو نمیده به کسی و همه چیرو برای خودش میخواد و حتما جواب همه بهش باید مثبت باشه اگه برخلاف میلش باشه هزار بار میگه تا جوابی که میخواد دریافت کنه.و بیشتر مواقع داد میزنه با داد حرف میزنه

من باید چی کار کنم واقعا خیلی درگیر شدم کلاس ورزشی میخوام بنویسم میگه نمیخوام هر چی میگم خودمم میام بازم قبول  نمیکنه اصلا با جای جدید نمیتونه کنار بیاد.

اطلاعات تکمیلی

سن 32 جنسیت زن شغل کارمند وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده و کودک

دوست عزيز سلام

اولين نكته اينكه كودكان بايد در محيط ثابت با همكلاسيهای ثابت باشد چرا كه سبب امنيت و آرامش كودک ميشود و مهدكودک ميتواند گزينه خوبی باشد .

از طرفی شما بايد در رفتاری كه در پيش ميگيريد مداومت داشته باشيد يعنی اگر قرار است در كلاسی باشد بايد تحت هر شرايطی حضور پيدا كند و اينكه يک كلاس را برود و كلاس ديگری را نه ايجاد تعارض در كودک ميكند، پس مضطرب نشويد و اجازه دهيد با چالشهای مختلف روبرو شود.

نكته بعد اينكه پيشنهاد ميشود زمانی كه كودک را به پارک ميبريد شما بنشينيد و از او بخواهيد نزد دوستانش برود، ممكن است روزهای اول مقاومت نمايد ولی كم كم شروع به برقراری ارتباط با همسالانش ميكند و اين ارتباطات كمک ميكند تا روابط اجتماعی را بهتر ياد بگيرد.

و در نهايت اينكه صبوری شما و مداومت شما و مضطرب نشدن در مقابل ناآرامی كودک ميتواند راهگشا باشد تا بتواند با محيط جديد سازگار شود و تنها راهكار شما ميتواند بازی كردن با كودک و تخليه هيجانی او از طريق بازی باشد.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید