تاخیر کودک ۲۱ماهه

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 127 بازدید 1 تبادل تجربه

سلام.پسری دارم۲۱ماهه.از طریق سزارین در ۴۰هفتگی با دور سر و وزن و قد خوب به دنیا اومد..در دوران بارداری هیچ مشکل خاصی نداشتم..داروی خاصی مصرف نمیکردم.ورزش میکردم و تغذیه خوبی داشتم...از سن ۵،۶ماهگی پسرم احساس کردم مشکلی وجود داره...پسر من بر خلاف بچه های دیگه به غیر از انگوشتانش چیز دیگه ای به دهن نمیبرد..پا نمیگرفت...فقط به یه سمت دمر میشد..تا ۹ماهگی فقط میتونست بشینه نه سینه خیز میرفت نه چهار دست و پا و نه حتی قل میخورد...بعد از این سن شروع به پیگیری کردم..دکتر مغز و اعصاب بردم و ام ار ای و نوار مغز داده شد...نوار مغز مشکلی نبود در گزارش ام ار ای اتروفی خفیف بالای سر پسرم  دیده میشد که ولی پزشک قبول نداشت...تشخیص اخر پسرم گذاشتن بر تاخیر تکاملی و از اخرای ۱۰ماهگی تا الان که پسر من۲۱ماهش هست کاردرمانی میبرم...شکر خدا با شروع کاردرمانی و تمرین های مرتب خودم پسرم راه میره و از کاردرمانی جسمی مرخص شده...مشکل اصلی من الان ذهن و گفتار پسرم هست..پسر من تا ۹ماهگی خیلی زیاد دستاشو نگاه میکرد.اشیا رو خیلی پرت میکرد..بعد یک سالگی این رفتار کم و کم تر شد...پسر من چیزی خودش نمیتونست بخوره که با اموزش کاملا یاد گرفت...تا قبل اینکه به چهار دست و پا بیوفته حرکت دست داشت..وقتی به چهار دست و پا افتاد این حرکات دست کم و کمتر شد و الان که راه میره به ندرت حرکات دستشو میبینم...۹ماهگی  دس دسی یاد گرفت ۱۸ماهگی بای بای و به تازگی اشاره یاد گرفته...پسر من از همون اول ارتباط چشمی خیلی خوب و واکنش به اسمش خیلی خوب بود و هست...از ۹ماهگی اواسازی داره...تقلید داره...با غذا خوردن هیچ مشکلی نداره..از جمع و سر و صدا نمیترسه...حساسیت خاصی نداره...با زبون خودش دایم میل به ارتباط داره..با بچه های بزرگ خیلی بهتر میتونه ارتباط بگیره..با بچه های همسنش هنوز ارتباط نمیگیره...خب الان چند ماهیی هست کاردرمانی ذهنیشو شروع کردم...کاردرمان ذهنی ازش راضیه و بهم میگه پسر من جای نگرانی نداره ولی باید باهاش تمرین بشه.گفتارش هم به زودی شروع میکنم...اوایل پاییز پسرمو بردم پیش دکتر پیشیاره..واسه پسرم ماساژ نوشت ولی متاسفانه من نتونستم مرتب انجام بدم..چون باید پسرمو لخت میکردم و همین باعث سرماخوردگیش میشد. در ضمن پسر من گفتارش در حد ۸کلمه هست.‌بیشتر صدای حیوانات...هنوز مامان یا بابا نمیگه.ولی کلماتی که بهش میگم سعی بر تقلید داره...موضوعی که خیلی ذهن منو درگیر کرده اتیسم هست..من باید چه کار کنم؟؟؟کی باید واسه تشخیص اتیسم پیش یه  روانشناس کودک برم؟؟؟پسر من درک و گفتارش از همسناش عقبه...ولی هر روز رو به پیشرفته...با چیز هایی که گفتم نظر شما در مورد اتیسم چی هست؟؟؟من با دکتر مغز و اعصاب ،کاردرمان جسمی و ذهنی در مورد این قضیه صحبت کردم در اخر به من گفتن پسر من به هیچ وجه اتیسم نیست..ولی من میدونم تشخیص نهایی با روانشناس کودک هست..لطفا منو راهنمایی کنید..به غیر از کادرمان ذهنی و گفتار درمان کار دیگه ای لازم هست انجام بدم؟؟؟؟


اطلاعات تکمیلی

سن ۲۹ جنسیت زن شغل خانه دار
پاسخ مشاور

مشاور بیماری های اطفال

با سلام و عرض ادب
دوست عزیز برای تشخیص اوتیسم، علائم و رفتارهای بسیاری در نظر گرفته می شود و سپس این تشخیص مطرح می شود که برای این کار باید به متخصص روانپزشکی کودکان مراجعه شود. 
اقداماتی که شما در حال انجام هستید طبق گفته خودتان بسیار موثر بوده است پس ادامه دهید. برای ادامه این روند هم تحت نظر پزشک باشید.

تجربه شما

login captcha

سلام ببخشید بچه شما چه تشخیصی گرفت؟برادرزاده منم توی این موارد تاخیر داره خیلی نگرانیم اتیسم باشه

پرسش ها و پاسخ های مشابه

غذا نخوردن کودک ۲۱ماهه

پاسخ سلام، علت اصلی بی اشتهایی کودک شما مصرف بیش از اندازه شیر می باشد.

از شیر گرفتن کودک ۲۱ماهه

پاسخ سلام، تب داشتن هیچ ارتباطی با قطع شیردهی ندارد. تب از علامت بیماری و عفونت است و باید برای بررسی علت معاینه شود.

کم اشتهایی نوزاد ۱۱ماهه

پاسخ سلام. غذانخوردن کودکان علت های مختلفی دارد. در این سن خیلی از کودکان غذا نمیخورند و باید علت را با آزمایشات مختلف پیدا کرد. مثلا بچه های کم خون میل کمتری به غذا دارند. باید معاینه کامل انجام شود

دادن شیر به کودک ۱۱ماهه

پاسخ با سلام و عرض ادب شروع شیر پاستوریزه از یک سالگی توصیه می شود. با حجم کم هم شروع شود تا از نظر بروز حساسیت بررسی شود.