برخورد با اعتياد شوهر

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 35 بازدید

با شوهر معتادم چه كنم. ده سال ازدواج كردم. تقريبا تنها مشكلمون همينه. هر سری يه دوره ای يه چيز تازه كتمان ميكنه. ولی خوب من هر سری متوجه ميشم. قهر دعوا زبون خوش محبت تهديد همه راه رفتم. بی خيال ميشه دوباره يه چيز جديد شيشه، ترياک، ب۲، كپسول... وای خدا دارم روانی ميشم. دو تا بچه دارم . با هيچ كس نميتونم راجع بهش حرف بزنم. چه كنم

اطلاعات تکمیلی

سن ٣٠ جنسیت زن شغل ليسانسه خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور اعتیاد و خانواده

سلام
با توجه به مزمن بودن بيماری اعتياد و وسوسه مصرف از سمت فرد مصرف كننده بهتر از برای مقابله با اين بيماری در صدد درمان تخصصی بربياييد.به همسرتون پيشنهاد درمان بديد تا ترک. و زیر نظر پزشک متخصص ترک اعتياد و مهمتر از آن روانشناس مربوط درمان دوره ای اعتياد را انجام دهيد.همسر شما بايد  علاوه بر دارو درمانی شش ماه يا بيشتر با روانشناس مربوط به درمان اعتياد مهارتهای لازم را آموزش ديده تا از بروز دوباره اعتياد جلوگيری كنن و مهمتر از اون تغيير سبک زندگی.
شما بهتره در اين راه همراه همسرتون باشيد براش ايجاد انگيزه كنيد مثلا به خاطر بچه ها برای يک بار هم شده درمان تخصصی رو امتحان كنن و در مسير درمان جدی و پيگير و مصمم باشن.زمانی كه شرايط خوبه با همسرتون به مركز ترک اعتياد تخصصی مراجعه و درمان را شروع كنيد.
اگر همسرتون همكاری نكرد و پشت گوش انداخت بدون هيچ دعوا و داد و بيداد از محبت ها و توجهات عاطفی و ظاهری زناشويیتون كم كنيد تا شرايط بهش سخت بگذره.مثلا ديگه به نيازهاش در خانه توجه نكنيد تا اعتراض كنه و وقتی معترض شد اون موقع بهش بگيد تا زمانی وضع به همين منوال باشه و مصرف كننده باشيیمنم نميتونم اونطور كه بايد وظايفم رو انجام بدم و باز بهش پيشنهاد درمان رو بديد.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha