حملات پانیک و ناراحتی از بیکاری

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 186 بازدید

سلام . من در بچگیم پدرم رو از دست دادم . پدرم شغلش آزاد بود و اون سالها خودش رو بیمه نکرده بود . با مرگ پدرم ما زندگی سختی رو میگذروندیم . فقر و مشکلات مالی و نبودن بیمه و... روزهای خیلی بدی بود . من بزرگ شدم و رفتم دانشگاه و به هر سختی بود درسم رو تموم کردم به این امید که یک روز برم سرکار ( کلا دختر جاه طلبی هستم ) . به محض فارغ التحصیل شدنم خیلی تلاش کردم برای آزمون های استخدامی اما متاسفانه این بین شهر من اصلا نیرو نمیخواست و منم مجبور میشدم هر بار به صورت غیربومی برای مرکز استان ثبت نام کنم . یعنی رقابت سخت تر و سنگین تر. هر بار آزمون که داشتم کلی استرس به خودم وارد میکردم و ... این همه استرس منجر شد که یک روز که داشتم میرفتم آموزشگاه به صورت پاره وقت تدریس میکردم حمله پانیک بهم دست بده و از اون موقع مرتب حملات بیشتر و بیشتر میشد و منجر به حملات شبانه هم شد دردهای جسمی از جمله دردهای شدید قلبی . معده دردهای زیاد . اضطراب فراوان. و بی حسی دست ها هم بهش اضافه میشد . ناچارا به روانپزشک مراجعه کردم که با تجویز قرص مناسب خوب شدم الان خبری از اون حملات نیست و من برای آزمون های استخدامی شرکت میکنم و اصلا استرسی ندارم . 

از تدریس دست کشیدم چون ساعتی 6 تومن واقعا با این مخارج سنگین زندگی جور در نمی اومد . رفتم در کارهای هنری که شاید بتونم کمی هم که شده پولی برای خودم بدست بیارم لا اقل هزینه ثبت نام آزمونهام رو خودم بدم نه اینکه از خانوادم بگیرم . اما این بین چرم دوزی میخواستم انجام بدم که چرم های موجود در شهرمون خیلی زشت بودن . نمد دوزی کردم هیچ کس ازم خریداری نکرد و نقاشی روی سنگ . ناگفته نماند که دنبال نمایندگی بیمه هم رفتم اما در شهرمون ازش استقبال نشد . کار تمام وقت در شرکت بهم پیشنهاد شد که اون موقع ها اوج حملات پانیکم بود و هم اینکه تمام وقت بود و فرصتی نمیذاشت که درسام رو بخونم بی خیالش شدم و اون پیشنهاد کاری رو رد کردم .

من به درهای خیلی زیادی زدم تا یه کاری هر چند کوچیک گیرم بیاد اما گیرم نیومد . و الان از من یه شخصیت مغموم مونده . دختری که 25 سال سن داره . خیلی کم میخندم به نسبت اطرافیانم . در جمع دوستام نمیرم . دلتنگ هیچ کس نمیشم . به کسی پیام نمیدم . و دلم برای کسی نمی سوزه ! اگه مشکلی داشته باشه . 

حالا مشکلم اینه چرا مثل همسن و سال های خودم شاد نیستم ؟ اخلاقم خیلی فرق کرده اون موقع ها یه دختر پر شر و شور بودم اما الان خیلی گوشه گیرم و در فکر خودم هستم . 

 چیکار کنم قوی باشم ؟ تا در هرکاری که شکست میخورم نا امید میشم و شروع میکنم به گریه کردن . این روزها به قوی بودن خیلی محتاجم . اما بلد نیستم . 

از ترس اینکه تا آخر عمر بیکار بمونم دارم روانی میشم . شرایط ازدواج هم ندارم 

به روانشناس شهرمون مراجعه کردم اما مفید فایده نبود 

اطلاعات تکمیلی

سن 25 جنسیت زن شغل بیکار وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام
عزیزم  سختی هایی رو پشت سر گذاشتی اما از اینکه پنیک رو تونستی کنترل کنی بهت تبریک میگم
به نظر میرسه علت رفتارهای که توضیح دادی به خاطر ناکامی در پیدا کردن شغل باشه
پیشنهاد میکنم یه هدف رو در نظر بگیر و برو جلو مثلا اگر قصدت آزمون برای استخدامی است همونو بخون از این شاخه به اون شاخه پریدن وقت و انرژی بی فایده ازت میگیره
صبور باش عزیزم هنوز اول راه هستی به زودی تلاش هات به نتیجه میرسه
فکر کن ببین چه چیزهایی هست که تو رو  خوشحال کنه و یا در گذشته چه چیزها ی وجود داشت. 
هر روز زمانهایی رو برای نوشتن اختصاص بده. هر آنچه که داره اذیتت میکنه
روابط اجتماعی تو حفظ کن
حتما یک دوست صمیمی داشته باش و باهاش وقت بگذرون و درد و دل کن
و اگر روانشناس میری ادامه بده جلساتت رو تا به نتیجه برسه

 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

درمان حملات هراس

پاسخ سلام دوست عزیز نیاز بود در مورد بیماری تان بیشتر توضیح می دادید.زیرا بیماری به اسم میگنا نداریم.اگر منظور شما حملات پنیک بوده است. که همراه با هراس و وحشت است. باید بررسی شود چه مدتی است که دچار این ح...

حملات پانیک

پاسخ سلام با توجه به بررسی هایی که انجام دادین بعید است ام اس باشد .علائم بیشتر شبیه افسردگی است و البته مشکل اصلی احتمالا وسواس است که باید بررسی شود.

علایم و درمان حملات پانیک

پاسخ با سلام ؛ حملات پانیک یک سلسله حملات اضطرابی و شدید می باشند که غالبا طی شش ماه تا یک سال درمان دارویی ، بهبود می یابند ولی امکان عود مجدد هم دارند .

حملات پانیک

پاسخ سلام.شمادچاراختلالات اضطرابی وهمچنین افسردگی ثانویه به آن هستید وباتوجه به شدت علایمتان درمان دارویی درمان اصلی تان است وبهتراست پس ازمدتی از مصرف دارو و فروکش علایم رواندرمانی شناختی رفتاری بشوید. در...