طرز رفتار درست با خانواده همسر

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 75 بازدید

با سلام. میشه بگید رفتار صحیح با خانواده همسر بهم وابسته و خودرای و خودشیفته چیه؟ 

همسر من تک پسره و سه خواهر داره که یکیشون از خودش کوچکتره. تموم خانواده بصورت مرض گونه بهم وابسته هستند و مدیریت این وابستگی هم در دست مادر خانوادست که مدام تکرار و تشویق میکنه این وابستگی رو. مثلا باید همه با هم بریم سفر چون بدون یکی به بقیه هم خوش نمی‌گذره و یا مدام مهمونی بریم با هم و دور هم باشیم یا همه باید مدام دنبال راهه حل برای مشکلات هم باشن. 

و مساله ایی که به تازگی متوجه شدم و بسیار ناراحتم کرد ، داشتن گروه تلگرامی مخفیانه با مادر و خواهراش. که تبدیل شده به یک مجلس خاله خانباجی و شوهرمم داخلش شرکت میدن و برای تموم مراسم ها و مهمونیا خودشون بدون هماهنگی با من یا شوهراشون اونجا تصمیم میگیرن و این خیلی بی احترامیه. به جز همسر من بارها پیام های خواهرهاشو دیدم که بدگویی شوهراشونو میکنن و همون خودشیفتگی که عرض کردم فقط خودشونو قبول دارن و اصرار دارن خودشون کامل هستن و خوبن ولی بقیه همه بدن . 

من چه رفتاری داشته باشم که هم همسرم متوجه بشه وابستگییش داره ضربه میزنه به زندگیمون و هم خودم اذیت نشم از این رفتارها؟

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۷ جنسیت زن شغل آزاد وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام عزیزم، وابستگی و حمایتهای غیر بالغانه و افراطی خانواد ها از فرزندانشون که به اشتباه گاهی مهر مادری یا پدری نامیده میشه مانع بزرگی برای پرورش یک فرد مسول در هر نقشی که دارد است که برای درمان این موضوع آگاهی به مسله قدم اول محسوب میشه ، پس با همسرتون در این مورد صحبت کنید و شفاف بهشون بگید که ازین موضوع چه احساسی و چه افکاری د دارید  
حتما میدونید که شما بدون خواست و تمایل همسرتون نمیتونید برای تغییر ایشون کاری بکنید پس بهترین کار ایجاد فضایی هست که همسرتون در اون فضا متوجه این مسله اشون بشن.
نکته دیگه اینکه حتما حتما از فرد دیگری ( روانشناس یا مشاور خانواده) کمک بگیرید تا آموزشها و مسایل رو ایشون به همسرتون بدهند شما نقش همسری رو دارید یادتون باشه نقش تربیت و آموزش یا گوشزد کردن رو برندارید و به رابطه اتون آسیب نرسونید ،
نقش شما پذیرشِ همراه با در خواست بالغانه است تا همسرتون خودشون انتخاب کنند که ازین وابستگی رها بشن و در کنار فرد متخصص این مسله را حل کنند. 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha