حرف زدن کودک ۲ سال و ۸ ماهه

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 88 بازدید 1 تبادل تجربه

سلام خسته نباشید

دختر من ۲ سال و ۸ ماه داره ۷ ماهگی بابا و دد میگفت تا یکسالگی ماما ممه به به و آب رو میگفت.اما بعداز یکسالگی استپ‌ کرد و هیچی نگفت گاهی بابا و ممه میگفت‌ تا یکسال و ۱۰ ماهگی همین دوتا رو میگفت بعد از این سن کمی بهتر شد آب و عمه مامان نی نی جوجه به به  و تنها جمله که میگفت آب بده به به بده. دیگه همینجوری بود تا دوسال و ۳ ماهگی که خیلی بهتر شد جمله های بیشتری گفت و شعرهایی که از کوچیکی براش میخوندم رو عقب جلو میخوند الان خیلی خیلی بهتر شده کلمات سخت رو میگه جملات سخت رو هم میگه هر کلمه رو که یاد میگیره بدون غلط تکرار میکنه ولی هنوز به نسبت هم سن و سالاش که تو فامیل داریم عقب تر هست البته فقط تو گفتار عقب هست ولی تو بقیه چیزها به وقتش یا زودتر بوده‌.

الان بیشتر حیوانات و رنگها و اشکال هندسی و حروف انگلیسی رو بلده حتی سخت ترینش‌ مثل کوالا یا اسب آبی و ....اشکالی مثل ذوزنقه و شش ضلعی و ....رو هم بلده شمردن تا ۳۰ بلده حروف انگلیسی هم فقط ۴ تاشو‌ جا میندازه‌.با اسباب بازی خیلی علاقه نداره به جز عروسک.همش دنبال لاک و رژلب و تور عروس و لباس مجلسی هست در حالیکه من خودم اصلا اهل این چیزها نیستم.

نگرانی الان من این هست که گاهی مثلا ۲ هفته ی بار پیش میاد چند ساعتی منگ میشه مثلا اگر چیزی بخواد اشاره میکنه یا هرچی بهش میگم‌ انگاری نمیفهمه و مات نگام میکنه بهش میگم فلان چیز رو بیار یا گوش نمیده یا میره چیز اشتباهی میاره

گهگاهی هم میزنه یک کانال دیگه چرت و پرت میگه یعنی یک کلمه با مفهموم نمیگه.وقتی هم عصبانی میشه شاید از هر ۱۰ تا کلمه ۲ تاش درست باشه و بقیه اش نامفهمومه‌.گاهی هم مثل طوطی میشه هر چی من میگم تکرار میکنه من میگم بیا اینجا بشین یا اینو بیار و ....عینا تکرار میکنه.

خیلی هم به بد لباس هست یعنی با بدبختی لباس بیرون تنش میکنم دوست داره با لباس خونگی‌بره بیرون.با لباس خونگی اصلا مشکلی نداره فقط لباس بیرون و جوراب ناسازگار هست .

گاهی فقط ضمایر رو اشتباه میگه مثلا میگه آب بده به سوفیا.به خودم میگه مامان کجا رفته‌ و....

ما دو زبان داریم عربی و فارسی.که در معرض یادگیری هر دوتاش هست و پیشرفتش در هر دوتا به یک اندازه هست‌ هر دو در یک حد صحبت میکنه‌.

شما بهم بگین اوضاعش با توصیفات من خوبه یا بده؟جای پیشرفت داره؟واینکه دیر به حرف اومدن ربطی به کودن و کم هوش بودن داره؟

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۹ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

گفتاردرمانگر

با سلام 
اول از شما بابت توضیحات کاملتون که باعث میشه دقت پاسخگویی ما بیشتر بشه ممنونم
فرزند شما با بچه های دیگه ارتباط میگیره؟
میره سمتشون؟ باهاشون بازی میکنه ؟
با بزرگ‌ترها ارتباطش به چه شکل هست؟
بیشتر تایمی که تو خونه هست رو چجوری میگذرونه؟
اجازه میده بغلش کنید؟
از لمس کردنش و یا فشار دادانش  بدش میاد؟
شنوایی بررسی شده است؟
واکنش نسبت به محیط اطراف و صداهای محیطی دارد؟

ببینید با توجه به  توضیحاتی که شما فرمودین تا حد زیاذی نیاز هست که فرزندتون  توسط متخصصین حوزه های ارتباطی(گفتار درمانگر وکاردرمانگر. روانشناس و روانپزشک) با دقت کامل بررسی بشه  و تشخیص درست و برنامه درمانی مناسب در صورت نیاز اختیارتون قرار بگیره .
لزوما دیر حرف زدن به معنای هوش پایین نیست و دلایل مختلفی میتونه داشته باشه.
🌹🌹

تجربه شما

login captcha

ممنون بابت جوابتون. لطف کردین

بله فوق العاده اجتماعی هست ارتباط چشمی داره با بچه ها خیلی خوب بازی میکنه. نه تنها اجازه میده بغلش کنیم بلکه موقع خداحافظی خودش میره سراغ بقیه بغلشون میکنه میبوسه‌ و میگه با اجازتون‌. بیشترین کاری که تو خونه میکنه این هست که تو هر کاری من میکنم خودشو دخالت میده از جمله غذا پختن طرف شستن جارو کردن و .....هرکاری که میکنم یک گوشه از کار رو میگیره و میخواد انجام بده خیلی روی کار و اسباب بازی بیشتر از یک ربع نمی مونه تند تند حوصله اش سر میره علاقه به تلویزیون و گوشی نداره .بله پیش متخصص بردم شنواییش‌ عالی هست‌.چون تو خونه همش تنهاییم همش دوست داره بره بیرون و با بچه ها بازی کنه.بیشتر دوست داره با بچه ها باشه تا بزرگترها‌.

حقیقت پیش یک گفتاردرمان که آشنا بود رفتم بهم گفت چون بچه در معرض یادگیری دو زبان همزمان هست گاهی پیش میاد که دیر زبون باز کنه و گاهی پیش میاد که هنگ کنه‌.

میشه لطف کنید بگید دیر به حرف اومدن میتونه ارثی باشه؟ آخه هم مامانم هم داداشم هم خواهر زادم دیر به حرف اومدن. از طرف خانواده همسرم هم برادر شوهرم و پسر برادر شوهرم و همینطور خواهرزادشون‌ دیر به حرف اومدن‌.

با خودم میگفتم شاید اوتیسم داره بچه ام. ولی اشنامون‌ گفت هیچکدوم از علائم اوتیسم رو به جز دیر به حرف اومدن نداره‌.

میشه که اوتیسم داشته باشه؟