تردید در انتخاب خواستگار

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 49 بازدید

سلام خسته نباشین،بنده حدودا ۳سال هست که با آقایی در ارتباطم و تصمیم به ازدواج داریم. من ۲۳ و ایشون ۲۶ ساله.طولانی شدن رابطه ی ما بخاطر شغل ایشون هست که از آشنایی قول گرفتن و به زودی قرار خواستگاری خواهند گذاشت...تا بحال مشکلی بینمون پیش نیومده ورفتار خوبی باهم داریم.خانواده ها هم کفو هستند و از نظر مالی با هم تناسب داریم.اما متاسفانه من با فکر به آینده و ایشون با دل مشغولیشون باعث شدن که ذهنم بهم بریزه و ناخواسته باهاشون کج خلقی کنم و از این جهت ناراحتم... ضمن اینکه به تازگی خواستگاری برایم مطرح شده که آلمان تحصیل میکنن و از آشنایان هستند و البته تا حدی مورد تایید خانواده. مادر و برادرم از رابطه ی بنده با خبر هستن.  با این حال بنده رو راهنمایی میکنن که به مورد دوم فکر کنم و سریعا پاسخ منفی ندهم.الان بسیار تردید دارم. از طرفی علاقه و تعهد ۳ ساله عشقم و از طرفی آینده ای که ظاهرا با خواستگارم ممکنه بهتر باشه. ممکنه کمک بفرمایین که چطور با این فکر ها رابطمونو رو به ناراحتی نبرم و بتونم تصمیم درستی بگیرم؟ ممنون

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۳ جنسیت زن شغل آموزگار وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

مشاور ازدواج

سلام دوست عزیز 
هر رابطه نقاط قوت و ضعف داره و قطعا کفه ی هر کدوم سنگین تر باشه مشخص کننده ی ادامه یا قطع اون رابطه ست.
شما لازمه که تکلیف رابطتون رو مشخص کنید و در فرصتی مناسب در آرامش باهم در مورد برنامتون برای آینده صحبت کنید، اینکه چه اهدافی دارید؟ چه مدت زمانی برای رسیدن به این اهداف لازم دارید و مواردی از این قبیل تا تکلیف رابطه مشخص بشه. اینکه توی یک رابطه باشید و در مورد گزینه ی دیگه هم بخواید فکر کنید ممکنه شما رو دچار سردرگمی کنه و نتونید انتخاب درستی داشته باشید. در انتخاب فرد مناسب برای ازدواج عشق و منطق هر دو باید سهم داشته باشن و وجود یکی بدون دیگری چندان مناسب نیس و میتونه زمینه ساز مشکلات آتی باشه.
از اونجایی که مقوله ی پیش از ازدواج بسیار مهم و گسترده ست و باید موارد زیادی مورد بررسی قرار بگیره توصیه میکنم به صورت حضوری از خدمات روانشناسی و مشاوره ی پیش از ازدواج بهره ببرید.
شاد و پیروز باشید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha