سلام من 17سالمه 

من خیلی تنهام خواهری هم ندارم کسی هم دور و برم نیست که بتونم ازش کمک بخوام یا راهنماییم کنه همیشه فکر میکنم اگه خواهر داشتم میتونست کمکم کنه خیلی دوست دارم یکی بهم بگه چیکار کنم چطور لباس بپوشم چطور حرف بزنم خلاصه درباره همه چیم نظر بده

من اصلا نمیدونم باید چیکار کنم چطور رفتار کنم 

اعتماد بنفسم صفره صفره 

نمیتونم خودم باشم همیشه فکر میکنم باید مثل بقیه باشم 

نمیتونم راحت حرفم رو بزنم

بخدا دارم دیوونه میشم 

وقتایی که خیلی داغونم رو هیچکس نمیفهمه همیشه فکر میکنم باید خوب باشم لبخند به لب باشم 

دیگه از این وضع خسته شدم بخدا 

چطور تو جمع شوخی کنم رفتارم به عنوان یک دختر باید چطور باشه قیافمم معمولیه اندامم عالیه 

تنها مشکل من اینه

بعدشم خیلیم تو جمع ساکتم اصلا حرف زدنم نمیاد نمیدونم چی بگم در کل 

احساس میکنم من مثلا فلان حرفو برنم میگن نگاه این چرا اینطوره

و...

خواهش میکنم راهنماییم کنید 

خیلی دارم عذاب میکشم

اطلاعات تکمیلی

سن 17 جنسیت زن شغل دانش آموز وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

روانشناس و مشاور

سلام
من شما رو درک میکنم و باید به شما چند خبر خوب بدم :
1- این که شما بایستی حتما یک خواهر داشتید تا به شما این موارد را بازگو کند یا بتوانید با ایشان حرف بزنید تفکر درستی نیست و شما می توانید با پیدا کردن دوست و ایجاد شبکه قوی دوستان نیز اینها رو مطرح کنید چه بسا که خواهر داشتید و نمی توانستید همه موارد رو با ایشان بازگو کنید. پس این مساله را فراموش کرده و بر خودتان متمرکز باشد.
2- بخش زیادی از حال و هوای شما کاملا طبیعی است و با توجه به سن شما می توان گفت که اصلا مشکل خاصی ندارید و این سیر طبیعی و بخشی از رشد طبیعی شماست. که با گذشت زمان تغییر خواهد کرد. فقط شما کمی از هم سن و سالهای خود در تحلیل موقعیت جلو تر هستید و زود تر این نیاز برای شما پر رنگ شده است.
3- به شما تبریک می گم بخش عمده مشکلات ما وقتی حل می شوند که خود ما ابتدا احساس نیاز کنیم و برای این نیاز شروع به پرس و جو داشته باشیم. چه بسیار افرادی که هیچگاه به این سطح نمی رسند که برای مشکلات خود اقدام کنند. یا بسیار زیاد صدمه می بینند تا به این نقطه برسند و یا برای همیشه در این نقطه باقی خواهند ماند.
4- موارد زیادی در کنار مسیر طبیعی رشد از جمله نوع تربیت و محیط آموزشی دست به دست هم میدهند که شما این احساس ها رو بیشتر تجربه کنید.
اما خبر خوب این است که شما اسیر هیچ کدام نیستید. شما با استفاده از مطالعه، شرکت در سیمنار ها و استفاده از مشاوره تخصصی می توانید به راحتی روی مهارتهای خود کار کنید.
ورزش نیز در کنار همه این موارد نقش بسیار بسیار مهمی ایفا میکند اگر ورزش میکنید حتما بصورت جدی تر ادامه دهید و درصورتی که ورزش نمی کنید برای این کار در سال جدید برنامه ویژه داشته باشید.
نکته آخر این که ببینید در چه زمینه ای علاقه دارید و روی این علاقه برای بالا بردن مهارت خود اقدام کنید.


برای شروع می توانید از کتاب جوجه اردک زشت درون و زندگی برازنده من شروع کنید
شاد و پیروز باشد.





 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha