افسردگی بعد از تولد جنین مرده

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 72 بازدید

سلام احساس میکنم افسردگی گرفتم بعد زایمانم حدودا ۴۸ روز میشه که زایمان جنین مرده داشتم همش احساس میکنم مرگم نزدیکه یا یک مریضی چیزی دارم فقط به مرگ و اینا فکر میکنم مرگ اطرافیانم و همه اصلا دوست ندارم تنها بشم از تنهایی و شب میترسم عصر که میشه احساس خفگی بهم دست میده دوست دارم بشینم گریه کنم همش فکرای منفی دور سرم میچرخه دست خودمم نیست هی میخوام فکر نکنم نمیشه تو رو خدا کمکم کنین حالم خیلی بده ممنون میشم زودتر جواب بدین ؟

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۷ شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام

موارد زیر چیزهایی هستند که می توانند به شما کمک کنند تا از این مرحله سخت در زندگیتان عبور کنید:

با افراد در مورد اعتمادتان صحبت کنید.

پیوستن به یک گروه حمایت گر ممکن است به شما کمک کند تا کمتر احساس انزوا کنید. این که بدانید کس دیگری می فهمد که شما چه بر سرتان آماده است، بسیار چیز خوبی هست.

در یک ژورنال در مورد احساساتتان بنویسید. ممکن است بخواهید نامه ای به بچه تان بنویسید.

 به یاد بچه یک اصله درخت بکارید یا هر چیز دیگری که موجب شود که شما احساس کنید کاری برای بچه تان انجام داده اید.

التیام از درد وغم زمان بر خواهد بود. کم کم ، جای خالی ای که در قلب تان حس می کنید کمتر خواهد شد و شما یاد خواهید گرفت که دوباره زندگی تان را از سر بگیرید. ممکن است تخیلات و آرزوهایی برای آینده داشته باشید و چشم انداز شما به زندگی تغییر خواهد کرد. این به معنای آن است که شما شروع به پذیرش این فقدان کرده اید، نه اینکه آن را فراموش کنید.

احتمال به دنیا آوردن یک نوزاد مرده دیگر بسیار کم است. در واقع، بیشتر مادران پس از تجربه به دنیا آوردن نوزاد مرده، نوزاد سالمی به دنیا می آورند.این که چه زمانی دوباره برای بچه دار شدن دست به کار شوید، چیزی است که فقط شما و شریک زندگیتان می توانید تصمیم بگیرید. با توجه به مطالبی که گفته شد آینده برای شما روشن است بنابراین اجازه ورود افکار منفی به ذهنتان ندهید و پس از فرمان بس! به تفکرات منفی آنها را با تفکرات مثبت جایگزین نمایید تا بتدریج به فردی با نشاط و شاد تبدیل شوید حتما در برنامه روزانه شما ورزش یا پیاده روی وجود داشته باشد چون مانند یک قرص ضد افسردگی در بدن شما عمل می کند.
به تغذیه سالم و پر از میوه و سبزیجات و استراحت کافی اهمیت دهید. روابطتان را با همسر مثبت نگه دارید. روابط اجتماعی با دوستان یا افراد شاد و سالم داشته باشیدو در صورت امکان به سفر بروید انتخاب کنید که زندگی با نشاطی داشته باشید و از نعمت هایی که در زندگی دارید لذت ببرید به فعالیت هنری که علاقه دارید و حس خوبی به شما می دهد بپردازید مثل آشپزی یا نقاشی، طراحی، ویترا، خیاطی، ... هر هنری که حال شما را بهتر میکند. موفق باشید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha