2723

آنسفالوپاتی هیپوکسیک چیست؟

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 797 بازدید 1 تبادل تجربه

باسلام پسرم سه ساله است. من در اوایل دوران بارداری دچار خونریزی شدید و لخته ای میشدم که چند بار تکرار شد و به مرور برطرف گردید. پسرم رو نزد دکتر مغز و اعصاب بردم که ایشان تشخیص آنسفالوپاتی هیپوکسیک دادند. میخواستم ببینم این بیماری چیست؟ آیا فلج مغزی است و آیا با گفتاردرمانی پسرم شروع به حرف زدن خواهد نمود و آیا زندگی نرمالی خواهد داشت از نظر هوشی چطور؟

اطلاعات تکمیلی

سن 48 جنسیت زن شغل کارمند وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

گفتاردرمانگر

 سلام و احترام خدمت مادر عزیز
آنسفالوپاتی هیپوکسیک به معنی آسیب به سلول های مغزی به دلیل کاهش غلظت اکسیژن در زمان تولد هست. هر آسیبی به سلول های مغزی با توانبخشی زودهنگام از جمله گفتاردرمانی میتونه عملکرد رو بهبود ببخشه با به طور کامل عملمرد رو برگردونه. استمرار در انجام تمرین های توانبخشی بعلاوه مراجعه زودهنگام، شانس بهبودی کامل رو بالا میبره. بهتر بود که این کودک از سال اول زندگی و حتی از ۶ ماهگی تحت نظر گفتاردرمانگر باشه و از مشاورات و تمرین هاشون بهره مند میشدید. یعنی دقیقا همین کار در کشورهای غربی انجام میشه اما متاسفانه در ایران بعد از ۶ سالگی تازه به فکر می افتند. پس هر چه زودتر مراجعه بکنید. ۳ ساله بودن هم به نسبت سن مناسبی میتونه باشه و برای درمان هنوز دیر نیست. 

تجربه شما

login captcha

سلام پسر من ۱۷ ماهشه و تازه متوجه این بیماری شدیم به دلیل تست شنوایی (ای بی ر) که گفتن دچار کم شنوایی گوش سمت راست ۱۰۰ دسیبل و چپ ۷۰ دسیبل است و بعد از انجام (م ر آی) و سالم بودن تمام اجزای گوش متوجه این بیماری که فقط در نیمکره پشت سر است توسط پزشک مغز واعصاب شدیم .پسرم به تازگی چند قدم به تنهایی بر می داره و تا ده ماهگی شنوایی بسیار عالی و حتی ماما و بابا می گفت  رشد تقریبا نرمال داشت اما از ۱ سالگی به بعد همه چیز تقریبا متوقف شد. لطفا راهنمایی کنین من در آمریکا ساکن هستم و دکتر خوب اینجا نیست و هر کسی چیزی میگه اگه لازم باشه به ایران بر میگردم.

@delaram87

کاربر گرامی سلام. لطفا سوال خود را در صفحه اصلی بخش کلینیک مطرح کنید. سپاس

پرسش ها و پاسخ های مشابه

احتمال هیپوکسی کودک

پاسخ سلام. خداروشکر که همه چیز نرمال هست و این احتمال عارضه بعدی رو کم میکنه،ولی نمیشه با قطعیت نظر داد در مورد آینده، سیر تکاملش در آینده باید ارزیابی بشه که در صورتیکه تکامل نرمال پیش بره ، جای هیچ نگران...

انانسفالی

پاسخ اکثر مواقع بدون علت مشخصی این اتفاق رخ می ده وشما که همه بررسی ها رو انجام دادید نگران باشید واسید فولیک ۵ میلی شروع کنید وجهت بارداری مجدد اقدام کنید

با سلام و تشکر از زحماتتون 26ساله هستم 7ماه پیش بعلت آی یوجی آر و هایپوکسی بودن جنین در32هفتگی زایما

پاسخ حتما قبل بارداری نیاز به بررسی و ازمایشات و مشاوره ژنتیک هست.

جنین سمی هوپروزنسفالی

پاسخ احتمال این که جنین بعدی مشکل داشته باشد ضعیف است .