علاقه پنهانی خواهرم به نامزدم

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 252 بازدید

سلام وقتتون بخیر ببخشید که توضیحاتم خیلی طولانیه

از بچگی عاشق پسرداییم بودم و 3ساله ک نامزد کردیم ولی هنوز تکلیفمون مشخص نیست چون پدرم از اول مخالف بود هردومون ب هم شدیدا علاقه داریم قبل از نامزدی هم 3سال باهم بودیم حالا مشکلم اینه ک چند سال پیش وقتی خواهر کوچیکم فهمید من و پسرداییم به هم علاقه مندیم اخلاقش باهام عوض شد همش به چشم دشمنش باهام رفتار میکرد بهم زخم زبون میزد خیلی اذیتم میکرد تا اینکه بعدها دفتر خاطراتشو پیدا کردم و فهمیدم که اون عاشق نامزد منه،هم دلم خیلی واسش سوخت هم واقعا ازش دلخور شدم چون اون از اول میدونست که نامزدم چقد منو دوست داره یعنی همه فامیل از همون بچگیمون میگفتن این حرف رو ، حالا نسبت به خواهرم حس خیلی بدی پیدا کردم خیلی دوستش دارم ولی از یک طرفم گاهی حس میکنم ازش بدم میاد، بعضی کاراش عذابم میده یکسره میخواد خودشو جلو خانواده نامزدم نشون بده که اونا ازش تعریف کنن و بگن از من خیلی سرتره از یک طرفم پدرم منو منع کرده که نامزدمو ببینم واسه همین وقتایی که تو مهمونیا من نیستم خواهرم میره سراغ اون بعدشم میاد واسم تعریف میکنه که با نامزدت بودم خیلی خوش گذشت خیلی بهم حسودی میکنه هر کار میکنم هر چی میخرم اونم میره میخره باید چیکارش کنم؟ نامزدم خیلی پسر ساده و خوبیه چشم پاکه با خواهرمم که صمیمیه به چشم بد نیست چون پسرداییه اونم هست و کلا خواهرا و برادر منو دوست داره واسه همین میترسم بهش حرفی بزنم حساس بشه البته خودش بارها بهم گفته چرا خواهرت انقد تو رو اذیت میکنه بارها ازم خواسته که بهش اجازه بدم باهاش چت کنه ببینه مشکلش چیه با من، چون خودشم خیلی اعصابش خورد میشه وقتی میبینه خواهرم با من چطور برخورد میکنه حتی چند بار هم بهش گفته بود حق نداری با خواهر بزرگت اینطور حرف بزنی که من دعواش کردم ،از یک طرفم خواهرم خودشو دو ساله زده به مریضی همه فکر کنن مریضه واسه جلب توجه ،بقیه خانواده ام وانمود میکنن که باور کردن مریضه ولی همه میدونن خودشو زده به مریضی فکر میکنن از افسردگیه ولی هیچکس دلیلشو نمیدونه فقط من میدونم چشه تحت نظر مشاور و دکتر اعصابم هست باید چیکار کنم؟ لازمه به حرفام اضافه کنم من 22 سالمه خواهرم 18 و یک خواهر و برادر بزرگتر هم داریم که ازدواج کردن و نامزدم هم 26 سال.چون من مادرم و تو بچگی از دست دادم به دلایلی پدرم نمیخواد به خانواده مادرم نزدیک بشم هم سطح خانوادگی ما بالاتره پدرم کلا مخالف بود به اصرار ما اجازه داد نامزد کنیم ولی نمیذاره بببینمش فکر میکنه از سرم میره واسم موقعیتای بهتر پیش بیاد قیدشو میزنم ولی اصلا اینطور نیست چون بهم خیلی علاقه داریم.برای همین نمیتونم این مشکل و با خانوادم در میون بذارم چون واسه بهم خوردن نامزدیمون دنبال بهونه هستن که این میشه بهترین بهونه. اینم بگم که خواهرم از بچگی تحت نظر هم پزشک اعصاب و روان و هم مشاور بود. از بچگی به شدت زود رنج و عصبی و حسود بود چون از 2 سالگیش مادربزرگم بزرگش کرد و فوق العاده لوس بار اومد بعد از ازدواج برادرم هم خیلی ضربه خورد چون بهش خیلی وابسته بود.نسبت به من و زن داداشم حس نفرت داره. چطور میتونم هم به خواهرم کمک کنم هم زندگی خودمو نجات بدم؟خیلی افسرده شدم.منتظر راهنمایی تون هستم پیشاپیش تشکر میکنم؟

اطلاعات تکمیلی

سن 22 جنسیت زن شغل دانشجو وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

مشاور ازدواج

سلام دوست عزیز
دوست عزیز حس هایی که دیگران نسبت به ما دارند خارج از دسترس ماست و ما نمی تونیم اونها رو کنترل کنیم ما قادر به کنترل احساس و افکار خودمون هستیم بنابراین سعی کنید نسبت به این موضوع بی اهمیت باشید، حساسیتون رو کم کنید و زندگی خودتون رو داشته باشید.
حسادت یک حس آزاردهنده ست که آثار روانی، رفتاری و اجتماعی تخریب کننده‌ای برای خود فرد و دیگران دارد و بهتر است روش کنترل کردنش رو یاد بگیریم.
حسادت احساسی است که در درون همه افراد وجود دارد ولی برخی اون رو به سطح آورده و بهش بها می‌دهند تا جایی که گاهی رفتار فرد رو تحت کنترل خود می‌گیره. هر چیزی چه مادی و چه غیر مادی می‌تونه این حس رو در انسان برانگیزد؛ از سرنوشت فردی دیگر و علاقه و محبتی که دریافت می‌کند تا داشتن یک اتومبیل. اما هر فرد به اون چیزی حسادت می‌ورزد که برایش ارزشمند باشد و از این رو افراد مختلف به مسایل متفاوتی حسادت می‌کنند. هر چه باشد این حسی است که خود فرد رو بیش از همه آزار می‌ده.
حسادت یک احساس مطلق نیست بلکه مخلوطی ست از خشونت و شکست، خشونتی که فرد حسود احساس می‌کنه مانع از رنج بیشتر او از شکست می‌شود. شخصیت حسود به مرور زمان و در اثر تجربیاتی که در زندگی به دست میاره شکل می‌گیره. شخصیت حسود معمولاً در اثر شناخت فردی غلط به وجود میاد. اغلب این افراد در محیطی بزرگ شدن که انجام خواسته‌های دیگران و علاقه اونها مهم‌تر از علایق فردی خودشون بوده. اونها اغلب موقعیتی نداشتند تا علایقشون رو بشناسن و به دنبال اون برن. این افراد معمولاً دروغ میگن و به دنبال خوش آمد دیگران هستند. در واقع عوامل محيطی از دوران کودکی و در مراحل رشد باعث اون می‌شه. از لحاظ ذهنی افراد حسود مفروضات مبالغه آمیزی درباره زندگی و شرایط دیگران می‌سازند، خوبی‌ها و شادکامی‌های اونها رو بزرگ نمایی می‌کنن و مشکلات و سختی‌های زندگی اونها رو نادیده می‌گیرن. اونها تصویری صحیح و واقعی از زندگی خود و دیگران ندارن و اطلاعات دریافتی از موقعیت رو تحریف می‌کنن.
افراد حسود رو میشه به دو دسته تقسیم کرد:
1- بی آزارها که افرادی هستند که به جز کمی مسخره کردن شما و دوست نداشتنتون قدرت کافی برای آسیب رسوندن به شما رو ندارند. اینها کسانی هستند که باید نادیده‌شون بگیرید. مسخره‌کردن‌ها و نظرات حسودانه رو از یک گوش گرفته و از گوش دیگه بیرون کنید. اونها هیچ آسیب جدی به شما نمی‌تونن بزنن و اگر ببینن حرفهاشون تاثیری روی شما نداره، مطمئناً عقب می‌کشن و در خفا به متنفر بودن از شما ادامه می‌دن. با دفاع کردن از خودتون در حضور اونها یا اینکه خودتون هم خشمگین بشید، بیشتر از اونچه که باید به اونها اهمیت می‌دید. خیلی از اونها واقعاً امیدوارند چنین چیزی اتفاق بیفته و بتونن شما رو عصبانی کنن.
2- تهدیدهای احتمالی. اینها افرادی هستن که قدرت لازم رو دارن که به یک جنبه از زندگی شما صدمه بزنن.اولین رویکردی که در برخورد با این دسته توصیه می‌کنیم حرف زدن با اونهاست. نظراتتون رو صادقانه با اونها مطرح کنید و نظر اونها رو هم بخواهید. اگر مهارت ارتباطی شما به اندازه کافی خوب باشد، موثر خواهد بود و میتونید او رو قانع کنید. افراد حسود می‌تونن واقعاً آزاردهنده باشن اما اگر بدونید چطور هوشمندانه با اونها برخورد کنید و اعتمادبه‌نفس و مهارت‌های اجتماعی لازم برای این کار رو داشته باشید، می‌تونید خیلی راحت اونها رو از سر راه پیشرفت خودتون بردارید. اگر این رویکرد موثر نبود، باید محیط  و روش‌های ارتباطی تون رو تغییر بدید تا اون فرد حسود دیگه سلطه‌ای بر شما نداشته باشه.
شاد و پیروز باشید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

مصرف سیگار پنهانی همسر

پاسخ سلاممصرف سيگار به دليل وجود نيكوتين هم باعث وابستگی هم باعث آرامش نسبی خواهد شد. البته باز بايد بيشتر بررسی كنيم كه دليل مصرف سيگار همسرتون چيه؟اگر شما بهش بازخورد نديد كه مصرف همچنان ادامه خواهد داشت...

پول برداشتن پنهانی در کودک

پاسخ سلام مادر عزیز لطفا سن کودکتان را بفرمایید و اینکه قبلا در چه محیطی بوده است سپس پاسخ را دریافت کنید .

سقط پنهانی و عوارض روحی

پاسخ وقت بخیر دوست عزیز بابت شرایط پیش آمده متاثر هستم پیش امدن این حال کاملا طبیعی ست چرا که تکه از وجودتان بوده زین پس برای برقراری رابطه جنسی حتما از کاندوم استفاده کنید حتما از روانشناس بالینی کمک ب...

سیگار کشیدن پنهانی همسر

پاسخ با سلام دوست عزيز ممنونم كه ما رو انتخاب كرديد اعتماد متقابل و دوست داشتن متقابل از اصولی هست كه بنيان های زندگی مشترک رو مستحكم میكند ولی نوع و ميزان اين مسائل بايد استاندارد و معقول باشند. زندگی معن...