سلام خسته نباشید ببخشید  میخواستم ازتون خواهش کنم به این سوالم جواب بدین شوهرم خیانت میکنه ولی سه روز فهمیدم که بهم خیانت جنسی میکنه هم میکنه ولی خیلی ریلکس رفتار میکنه واسه خیانتش مدرک دارم صداشم ضبط شده با اون خانم و سه روز از خونه فرار کرده شوهرم و منو پسرمو تنها گذاشته بنظر شما چطور برخورد کنم وقتی برگردن؟ یا از طریق قانون اقدام کنم؟

اطلاعات تکمیلی

سن 21 جنسیت زن وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام عزیزم ، از اینکه در چنین شرایط دشواری قرار گرفته اید متاثر شدم ، رفتار منطقی این است که فورا هیچ تصمیمی نگیرید پس لازم است با مراجعه به یک مشاور و روان‌شناس خوب هم خود را با شیوه‌های درست تخلیه هیجانی تخلیه کنید  و هم  با کمک او برای زندگی تان تصمیم بگیرید. در مورد رفتار قانونی لازم هست با یک وکیل مشورت کنید.
همچنین لازمه بدونید که خیانت مسله ای یک طرفه نیست یعنی وقتی زوجی به دیگری خیانت میکند هر دو به دلایل متفاوتی مسول این واقعه هستند شاید درک این جمله براتون کمی سخت باشه سعی میکنم در ادامه بیشتر توضیح بدم تا درک بیشتری حاصل بشه ، اغلب مواقع خیانت برای جبران کمبودهای عاطفی رخ میدهد که فرد به اشتباه در بیرون از منزل به دنبال پاسخ این نیاز میگردد، پس ابتدا در مورد این مساله با همسرتان صحبت کنید و تمام سوالاتی که دارید از او بپرسید تا بفهمید در لحظه ای که به شما خیانت می کرده چه فکری در رابطه با شما داشته ؟
در مرحله بعدی ریشه یابی علت خیانت بسیار ضروری است و همانطور که بالاترعنوان شد علت‌ها را هم باید در خود شما و هم در همسرتان جست‌و‌جو کنیم  البته منظور از این جمله این نیست که مثلا رفتاری از شما دلیل خیانت باشد! اما میتواند نقش مهمی در آن داشته باشد(یعنی ما با هیچ رفتاری از طرف مقابل مجوز خیانت به دیگری را نمیدهیم اما اگر نقش همسر را در نظر نگیریم هم دچار اشتباه شده ایم زیرا احتمال تکرار این تجربه برای هر دوی شما حتی در صورت جدا شدن و ازدواج با فرد دیگر همچنان به صورت بالقوه باقی می ماند. )
از نظر برخی روانشناسان مهم‌ترین انگیزه زن و مرد متاهلی که به سوی روابط نامشروع کشیده می‌شوند، تجربه مجدد صمیمیت است. چیزی که دیگر آن را در زندگی مشترکشان نمی‌یابند. 
یکی از انواع صمییمیت ، صمیمیت جنسی است باید هر دوی شما بررسی بشید تا ببینیم مسله دقیقا چیست ، اینکه بمونید و بخواهید زندگیتون رو دوباره شکل بدهید یا اینکه بخواهید این رابطه رو ترک کنید کاملا به شما و مدل فکریتون بستگی داره در این مورد راه درست یا غلطی به صورت قاطع وجود ندارد، بلکه با توجه به شما و ویژه گی ها و شرایط زندگیتون میشود به یک راه مناسب رسید.
زندگی مشترک همیشه حاصل تلاش مشترک است و وقتی خیانتی اتفاق می افتد هر دو طرف لازم است به هم کمک کنند تا با شفاف سازی و تلاش اعتماد از دست رفته را برگردانند و صمیمیت را دوباره ایجاد کنند. 
امیدوارم این نکات به شما در انتخاب تصمیم بهترکمک نماید .

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha