2723

کنترل عصبانیت و تربیت فرزند

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 21 بازدید

سلام ، پسر 4 سال و نیمه ام گاهی خیلی لجباز می‌شود و به هیچ وجه حرفم را گوش نمی‌دهد. من در 90 درصد موارد عصبانیتم را کنترل میکنم اما ده درصد عصبانی می‌شوم و او را تنبیه بدنی میکنم که برای آن خیلی ناراحتم و عذاب وجدان دارم. خواهش میکنم راهنمایی کنید و راهکاری بدهید که بتوانم خودم را کنترل کنم و او را نزنم.

ممنون

اطلاعات تکمیلی

سن 30 جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور کودک و بین فردی

سلام 

ابتدا برای خود این قانون رو بگذارید که روزی ۳۰ دقیقه بطور منظم و سر ساعت مشخص با او بازی کنید.بازی که خودش دوست داره و اصلا در این تایم باید نباید برایش نگذارید و آزاد بگذاریدش البته فقط در این تایم...و سپس قوانین خانه رو بطور مشخص و واضح برایش بگوئید و تکرار هم کنید آن ها و در صورتیکه اجرا نکرد بدون بحث و جدل اعلام کنید با هم قرار داشتیم که....

و اگر بهانه گیری و گریه و نق داشت باید نادیده بگیری ولی اگر کتک زدن و پرتاب بشی و زدن خود یا دیگران را داشت باید او را محروم کنید و به مدت ۴ دقیقه روی صندلی رو به دیوار بگذارید و در این مدت با او حرف نزنید و اگر با شما حرف زد جواب ندهید و تایمش تمام شد درباره اون موضوع با او صحبت نکنید و مثل قبل باشید و خودتون حتما برای اینکه نزنید چند تا نفس عمیق باشید و موقعیت را ترک کنید و در آن موقعیت درباره موضوع اگر با او صحبت کنید هیچ تاثیری ندارد و بلکه اثر منفی نیز دارد.در کل شما مادر گرامی نیازمند به pmt والدین هستید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha