2723

حسادت مادرشوهر

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 108 بازدید

سلام وقت بخیر ۱ سال و ۷ ماه عقدم. از دست حسادت های مادرشوهرم دیگه دیوونه شدم.حتی خود شوهرمم میگه دلم میخواد سرمو بکوبم به دیوار. به طور مثال یک هفته با شوهرم قهر بود چرا به زنت گفتی عزیزم یا یک روز من و شوهرم رفتیم بگردیم از خونه بدون اطلاع زده بود بیرون تا شب دنبالش میگشتیم. یا یک بار گیر داده بود چرا براش لباس و کفش میخری برای منو بپوشه. .یا مثلا وقتی سندای خونه اومد دودانگ که مهرم بود یک دنگم به خاطر طلاهام شوهرم زد به اسمم سند خونه را اورد پرت کرد تو صورتم. یا یک روزی که خونشون بودم شوهرم رفت سرکار و بنده عادت ماهانه شدم و شدید درد داشتم مادر شوهرم برای خودش نهار درست کرد جدا خورد منم از صبح تا شب که شوهرم اومد گشنه بودم.رفت و آمدم رو کم کردم بازم فایده نداره شوهرمم پشتم بفهمه با مادرش برخورد میکنه ولی من دیگه اعصابم نمیکشه واقعا چیکارش کنم؟

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۲ جنسیت زن شغل هیچی وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام دوست عزیزم

مادر همسرتون از ابتدا چنین برخوردی با شما داشتن یا بعد از مدتی این اتفاق افتاد؟ پدر همسرتون در قید حیات هستند؟ همسرتون، خواهر و یا برادر دارن؟ و ... موارد متعددی جهت بررسی علل ایجاد این رفتار وجود دارند اما از این موارد مهمتر: در چنین مواقعی شما چطور رفتار کردید؟ در نظر داشته باشید که گاهی اوقات، که مادر خانواده ممکن هست زندگی مستقل فرزندش رو به رسمیت نشناسه و همسر فرزندش رو در نقش یک رقیب ببینه که قصد داره فرزندش رو از خانواده دور کنه.

با توجه به اینکه شما بیشتر از یک سال هست ازدواج کردید، با شروع زندگی مشترک‌تون می‌تونید از قرار گرفتن در بسیاری از موقعیت‌هایی که می‌تونن آزاردهنده و ناخوشایند باشند اجتناب کنید. و برای بعضی‌شون هم به سادگی چاره‌ای پیدا کنید. برای مثال، اگر مادر همسرتون فقط برای خودشون غذا درست می‌کنن، شما واقعا چاره‌ای ندارید جز اینکه تا شب اونجا گرسنه بمونید؟ یا می‌تونید راهی پیدا کنید تا کمتر اذیت بشید؟  در نظر داشته باشید که افکار، احساسات و رفتار دیگران در حیطه‌ی کنترل ما نیست و تنها قادر به کنترل افکار، احساسات و رفتار خودمون هستیم.

پیشنهاد می‌کنم تا حد امکان، از قرار گرفتن در شرایطی که فکر می‌کنید ممکنه موجب تحریک حسادت در هر کسی بشه، اجتناب کنید تا اول از همه، خودتون در آرامش باشید. و در معاشرت با دیگران، همیشه حدود و مرزهایی رو مشخص و حفظ کنید. زمانی که رابطه‌ی کاملا محترمانه‌ای بین دو نفر وجود داشته باشه، احتمال تجربه‌ی چنین برخوردهایی کاهش پیدا می‌کنه.

به خدای بزرگ می‌سپارم‌تون

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha