طلاق عاطفی

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 77 بازدید

من سال ۹۴ فرودین ماه، با همسرم آشنا شدم و بعد از ۶ ماه معاشرت، عقد کردیم. ایشون ازدواج دومشون بود و جریان طلاقشون هم برای ما قانع کننده بود. از نظر تحصیلات من دکترا و‌ ایشون کارشناس ارشد . ولی سطح مالی همسرم از پدر من بالاتر هست. ما هم خوبیم ولی ایشون خودش ( نه خانوادش) سطح بالاتری داشت. اوایل همش خدا رو شکر میکرد که بخاطر من آرامش اومده به زندگیش و خیلی رابطه خوبی داشتیم. خدایی از نظر اینکه منو سفرهای خوب ببره و برام هزینه کنه و عروسی خوب بگیره و کلا اخلاقش خوب باشه و به خانوادم احترام بذاره مشکلی نبوده، ولی چند وقته که خیلی رابطمون سرد شده. از زمان بارداری و زایمانم ( الان دخترم یکسالشه)

کلا بعد زایمان اتاق خوابمون جدا شده.

جدیدا هم از چهره من ایراد میگیره ( به گفته اطرافیان من ازش بهترم)

مثلا یک دفعه میگه چرا زیر چشمات اینطوریه؟ چرا دهنت اینطوریه؟ 

چرا ... لاغر و اصلا نداری....

من واقعا فکر میکنم دیگه منو نمیخواد و کلا چون خیلی رودروایسی داره با همه داره زندگی میکنه و شاید هم بخاطر بچه... 

ارتباط جنسی ما خیلی کم و بی کیفیت هست ، نمیدونم واقعا اینا نشونه چی هست؟!

همیشه نگران هستم که نکنه مجددا با خانم قبلی ارتباط برقرار کنه چون یکبار مادر زن قبلی تماس گرفت و خود اون خانم هم پیام داده بود بهش.

چطور میشه بعد از ۵ سال جدایی هنوز پیامکهای اون خانم در گوشیش هست، آیا من باید به ایشون در این مورد تذکر بدم؟! گاهی فکر میکنم اگر متوجه بشه من دیدم حذف میکنه و پنهانی کاراشو انجام میده

اگر میشه منو راهنمایی کنید

جدیدا به جدایی فکر میکنم

تصور میکنم ایشون در یک بحرانی تصمیم به ازدواج با من گرفته و الان پشیمون شده ؟


اطلاعات تکمیلی

جنسیت زن وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام دوست عزیزم

درخصوص طلاق همسرتون و تصمیم‌شون به ازدواج با شما نمی‌تونم اظهار نظری داشته باشم اما در نظر داشته باشید که صرفا به خاطر تماس اون خانوم و خانواده‌شون نمیشه اینطور نتیجه گرفت که همسرتون از ازدواج با شما پشیمون هستن و به خاطر رودردبایستی دارن با شما زندگی می‌کنن و ... گاهی در زندگی برای داشته‌هامون، لازم هست هزینه‌هایی رو بپردازیم. این هزینه‌ها لزوما همیشه مالی نیستند. برای مثال، بهای مادر شدن این هست که تناسب اندام‌مون رو حداقل برای مدتی از دست میدیم. نمی‌تونیم شب‌ها خوب بخوابیم. ممکن هست زیر چشمامون گود بشه و ... بهای پدر شدن می‌تونه این باشه که همسرمون حداقل تا مدتی تناسب اندام قبل رو نخواهد داشت به خاطر مسائل بارداری و زایمان و شیردهی. لک‌های پوستی، ریزش مو و مسائل متعددی ممکن هست ایجاد بشن که اجتناب‌ناپذیرند. خصوصا اگر مسئولیت نگهداری از فرزند بیشتر به عهده‌ی یکی از والدین باشه و والد دیگر فرصت کافی برای رسیدگی به جسم و روان خودش رو نداشته باشه. جدا کردن اتاق خواب شما از همسرتون نمی‌تونه ایده‌ی خوبی بوده باشه. با کمک یک متخصص کودک تلاش کنید این مساله رو رفع کنید. تحت هیچ شرایطی محل خواب خودتون رو نبایستی از همسرتون جدا کنید. می‌تونید با ایشون، برای نگهداری از فرزندتون برنامه‌ریزی و تقسیم کار کنید تا بتونید زمانی رو برای ورزش و رسیدگی به کارهای شخصی‌تون داشته باشید. با همسرتون صادقانه، محترمانه و دوستانه صحبت کنید. توضیح بدید که نیاز به حمایت عاطفی بیشتری دارید و لازم هست فرصتی در اختیار داشته باشید برای رسیدگی بیشتر به خودتون، ورزش، مطالعه و ... این کار می‌تونه باعث بشه در کنار مسئولیت‌های مادرانه و همسرانه‌تون، اعتمادبه‌نفس‌تون تقویت بشه و به مسائل نگاه منطقی‌تری بتونید داشته باشید.

در صورتی که احساس کردید نیاز به کمک حرفه‌ای دارید به همراه همسرتون به صورت حضوری از یک زوج درمانگر کمک بگیرید.

به خدای بزرگ می‌سپارم‌تون

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha