ترسیدن از مرگ

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 111 بازدید

سلام خسته نباشید. من چند وقته خیلی به مرگ فکر میکنم با اینکه میدونم یک روزی به سراغم میاد اما واقعا فکرمو درگیر کرده همش میگم اگه بمیرم بچه ۶ ماهمو کی میخواد بزرگ کنه یا خودم تو تنهایی خودم باید چیکار کنم هر وقت تلفن زنگ میخوره همش فکر میکنم خبر مرگ یکی از عزیزامو بهم میخوان بدن .نمیدونم باید چیکار کنم.لطفا شما راهنماییم کنید .ضمن اینکه من قبلا اصلا اینطور نبودم میشه افسردگی بعد زایمان باشه؟ 

اطلاعات تکمیلی

سن ۱۹ جنسیت زن شغل خاندار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور مذهبی

سلام
​​​​​​مرگ در هرحال به سراغ انسان می‌آید اما نباید فکرکردن به آن، باعث مختل‌شدن زندگی شود. فکرکردن به مرگ به این دلیل خوب است که باعث می‌شود انسان خود را برای سفر جاودانه آماده کند. بنابراین شما فقط خود را آماده کنید یعنی سعی کنید حق‌الله و حق‌الناس را بپردازید. اما بدانید ممکن است مرگ شما صدسال دیگر بیاید. پس فقط خود را آماده کنید اما استرس نداشته باشید.
در روایت آمده است: «برای دنیای خود طوری کار کنید گویا همیشه قرار است در دنیا بمانید و برای آخرت خود طوری کار کنید گویا یک‌روز بیشتر زنده نیستید.»
یعنی بدون استرس و نگرانی هم به کارهای دنیای خود برسید، هم به کارهای آخرت رسیدگی کنید.

در مورد فرزندتان نگران نباشید. خدایی که او را آفریده است، سرپرستی‌ و روزی‌اش را نیز تضمین کرده است. خداوند حافظ و نگهدار فرزند شماست نه شما.

در مورد افسردگی پس از زایمان، بنده نمی‌توانم نظر بدهم. اگر فکر می‌کنید ممکن است خدایی ناکرده دچارش شده باشید نزد مشاور بروید تا مطمئن شوید. 
ان‌شاءالله مشکلی نیست.

خداوند به شما عمر طولانی و بابرکت عنایت کند و فرزندتان زیر سایه امام زمان و شما و همسرتان، بزرگ شود. 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

ترسیدن پسرم از صدای بلند

پاسخ با سلام و عرض ادب شما باید با صداهای اطراف کودک را آشنا سازید مثلا محیط خانه همیشه در سکوت نباشد. تلویزیون روشن کنید و یا آهنگ های کودکانه با صدای معمولی پخش کنید تا وقتی در جمع قرار می گیرد صداها عاد...

ترسیدن

پاسخ سلام. وقت بخیر شما گفته بودید ترس از تاریکی دارید، اما سوأل این است که ترس از تاریکی شما چقدر جدی و شدید است و آیا در زندگی شما اختلالی‌ ایجاد می کند یا نه؟ اگر جواب این سوأل ها به گونه ای باشد که مل...

ترسیدن در بارداری

پاسخ سلام دوست عزیز نگران نباشید خیر به این شکل مشکل جدی برای جنین به وجود نمی آید موفق باشید

ترسیدن و جیغ کشیدن نوزاد ۷ ماهه

پاسخ با سلام خدمت شما والد گرامیبا این اطلاعات کمی که دادید نمیشه قضاوت درستی کرد اما به احتمال زیاد کودک شما یا یک مشکل شناختی و ذهنی داره که باید توسط یک فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان بررسی بشه یا یک ...