2723

بیش فعالی و از پوشک گرفتن

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 97 بازدید

سلام خسته نباشید

من یه پسر ۳ ساله دارم که هنوز بجز چند کلمه نمیتونه چیزی بگه حرف بی معنی زیاد میزنه ولی حرفهای معنی دارش زیاد نیستن فقط ماما. بابا. شیر. کفش و چیه و چندتا کلمه دیگه رو میگه البته هروقت دلش بخواد. تست شنوایی انجام دادیم کاملا سالم بود. از نظر هوشی هم همه چیزای عملی رو زود یاد میگیره و هوش خوبی داره فقط انگار تو حرف زدن لجبازی میکنه گفتاردرمانی بردیمش گفتن ممکنه بیش فعال باشه بردیمش روانپزشک که تشخیص بیش فعالی داد و داروی ریسپریدون تجویز کرد

میخواستم بدونم که میتونم تو این شرایطی که نمیتونه بگه کی دستشویی داره شروع کنم به از پوشک گرفتنش؟

آیا نتیجه میده یا باید صبر کنم بتونه بگه؟

و اینکه اگه بشه از پوشک گرفتش چطوری اینکار رو کنم و عادتش بدم بره دستشویی؟

و اینکه به علت مشکل قلبش که خداروشکر الان مشکلش بدون دارو رفع شده ختنش نکردیم خواستم بدونم اول ختنش کنیم بعد شروع کنیم از پوشک بگیریمیش؟  منظورم اینه وقتی پوشک میشه زخم ختنش زودتر خوب میشه یا دیرتر؟


پاسخ مشاور

کاردرمانگر

سلام و عذر تقصیر بابت تاخیر در پاسخگویی.
دلیل خاصی داشته که تا حالا ختنه نکردید؟
در رابطه با مسئله گفتارش باید همراه با دارودرمانی، از توانبخشی هم بهره بگیرید. از گفتاردرمانی برای مشکل کلام و کاردرمانی در زمینه بیش فعالی. کار توانبخشی مخصوصا هماهنگی تیمی بین گفتاردرمانی و کاردرمانی، میتونه خیلی موثر باشه. در زمینه پوشک گیری پیشنهاد بنده این هست که اول با یک پزشک در زمینه ختنه مشورت کنید و سرعتر این مورد رو انجام بدید و بعد برای پوشک اقدام کنید. چون پوشک گیری برای بچه ها یک استرس و فشار به شمار میاد. تا جاییکه امکانش هست باید در آرامش و به دور از فشارهای دیگه انجام بشه تا خوب پیش بره.
در زمینه ختنه حتما در اولین فرصت با یک پزشک حاذق مشورت کنید و سوالاتتون رواز ایشون هم بپرسید. 
موفق باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha