سلام و خسته نباشید خدمت شما ببخشید یک مشکلی داشتم ممنون میشم راهنماییم کنید دختر خواهرم ۷ سالشه و دختر خودم ۳ سالشه ، دختر خواهرم اصلا درست بلد نیست رفتار کنه یا بازی کنه یه کم هم خشن هست و کسی که ناراحتش کنه سریع بهش کتک میزنه ولی دختر خودم خیلی آرومه اصلا اهل کتک زدن و اینا نیست ولی همیشه دختر خواهرم اذیتش میکنه و کتکش میزنه اوایل دخترم  عکس العملی نشون نمیداد ولی جدیدا بهش گفتم از خودت دفاع کن هر وقت کتکت زد تو هم بزنش یا دستش رو بگیر که نزنتت. از زمانی که اینجوری بهش گفتم الان یک هفته ای هست که دخترم عصبی شده مدام جیغ میزنه و هر چیزی رو با گریه و جیغ میخواد تصمیم گرفتم دیگه ارتباطش رو با دختر خواهرم کمتر کنم حالا نمیدونم چه کنم کار درستی کردم اینجوری به دخترم گفتم یا نه ممنون میشم راهنماییم کنید اصلا دلم نمیخواد دخترم خشن و تو سری خور باشه و کتک کاری کنه با کسی، خیلی نگرانم خواهش میکنم کمکم کنید. چی باید به دخترم بگم و چه کار کنم؟

اطلاعات تکمیلی

جنسیت زن وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده و کودک

سلام
سپاس از اعتمادتون به نی نی سايت

مادر گرامی اولين نكته كه بايد يادآور بشم اين است كه  جمله "اگر زد تو هم بزن" !!! آسيب فراوانی به كودک ما خواهد زد. تمام آموخته های فرزندتان را زير سوال خواهد رفت و اين سوال پيش می آيد پس اگر كسی كار بدی كرد من هم ميتوانم آنرا تكرار كنم؟

به علاو او را در خطر آسيب فيزيكی بعضا جبران ناپذير قرار ميدهيد. و  به كودكان خشم، مجازات و كينه ورزی را آموزش خواهد داد.

كودک بايد بداند زمانی كار به برخورد فيزيكی رسيد، بهتر است دست خود را بالا بياورد و بگويد نزن. با آموزش رفتار به فرزند خود، شما به او می آموزيد كه در رابطه با ديگران ميتواند حد و مرز مشخصی قرار دهد و از خود دفاع كند. اگر طرف مقابل به كار خود ادامه داد، فرزند شما بايد محيط را ترک كند. با اين كار به فرزندتان مياموزيد كه انسانهايی در زندگی سر راه ما قرار خواهند گرفت كه دچار اختلالات رفتاری هستند، و عاقلانه ترين واكنش اين است كه با اين افراد درگير نشويم. ترک كردن محيط نه نشانه ترسو بودن شخص است، و نه دليل بر بی عرضگی او ميباشد، تنها نشان ميدهد شخص فرق خوب و بد، و درست و غلط را مي داند.
دوست عزيز پيشنهاد ميكنم ارتباط كلامی را به فرزندتان یاد دهید، فرزندتان باید بیاموزد که از كلمات برای بيان احساسات منفی اش استفاده كند.
به او ياد بدهيد در زمان مناسب بگويد «الان ناراحت هستم!» 

وقتی  بتواند احساسات خود را مستقيما و مانند افراد بالغ بيان كند،  شیوه "كتك زدن"به تدريج متوقف می شود و ديگر از اين روش برای فروكش كردن عصبانيت خود استفاده نمی كند.

‌و در آخر اينكه به هیچ وجه توصیه نمی شود کودک با افراد با بیش از ٢ سال فاصله سنی هم بازی شود. اگر هم این اتفاق افتاد باید در حضور بزرگترها باشد چون نيازهاي دوكودك از هر نظر باهم متفاوت است.


 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha