طرز رفتار با خواهرشوهر

9216 بازدید 10 تبادل تجربه

سلام من یک مشکل بزرگ دارم همیشه سعی میکنم کسی از دستم ناراحت نشه و این باعث شده همه دلمو بشکنن و هرحرفی میخوان بزنن اصلا کم محلی بلد نیستم حاضر جوابم اما خیلی وقتا احترام نگه میدارم مشکل من اینه که من با یک آدمی ازدواج کردم که سطح مالی خیلی پایین تر از خانوادم دارن بخاطر همین خواهرشوهرم هرکاری پدرم برای من انجام میده رو کوچیک جلوه میده ولی اگه خودشون کاری برای دخترشون بکنن رو بزرگ جلوه میده منم واقعا اعصابم بهم میریزه لطفا راهنمایی کنید؟

اطلاعات تکمیلی

سن 22 شغل خانه دار
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

 

سلام برخلاف آنچه تصور می کنید همان موجودی که از آن یک هیولا ساخته اید می تواند برای شما یک موجود بسیار جذاب و کار راه بنداز باشد اما این بر میگردد به شما که چگونه عروسی باشید ؛ عروس با سیاست یا بی سیاست!

یک عروس بی سیاست با حساسیت ها و حسادت هایش می تواند خواهر شوهرش را به یک دشمن تاریخی تبدیل کند و یک عروس با سیاست هم با روی خوش اش می تواند خواهر شوهرش را به یک فرشته تبدیل کند،انتخاب با شماست.

تقریبا بیشتر زوج ها در اوایل ازدواج دوست دارند که رابطه شان با خانواده همسرشان خیلی گرم و صمیمی باشد اما از بس از خواهر شوهر بازی ها در گوشمان خوانده اند که قبل از اینکه خواهر همسرمان را خوب بشناسیم سریع موضع می گیریم و همیشههمه چیز آنطور که دوست داریم پیش نمی رود و داستان همیشگی عروس و خواهر شوهر تکرار می‌شود اما چرا همیشه آنطور به خواهر شوهر نگاه می‌کنیم که انگار قصد برهم زدن زندگیمان را دارد ؟شما خودتان در چه جایگاهی قرار دارید، روزی خواهر شوهر نمی‌شوی

در وهله اول برای اکثر عروس ها برقراری ارتباط صمیمانه با خانواده همسر به خصوص خواهر شوهر کمی سخت است اما با ترفندهایی این رابطه به راحتی قابل کنترل است.

یکی از مهمترین نکات در روابط عروس و خواهر شوهر، هنگام بروز مشکل است که به هیچ وجه نباید همسرمان را در این قضیه دخالت دهیم و بهترین راه این است که خیلی محترمانه و دوستانه مشکلاتمان را خودمان حل کنیم.

نکته ی دیگر این است که در روابطتان بیش از اندازه صمیمی و یا خشک برخورد نکنید چرا که بیش از اندازه صمیمی شدن ممکن است حمل بر خود شیرینی و مهربانی ساختگی شود و سرد رفتار کردن هم باعث بروز بسیاری از مشکلات و کدورت ها در آینده خواهد شد پس چه بهتر که برای داشتن یک رابطه سالم ، تعادل را برقرار کنیم و یک رابطه دوستانه شکل دهیم.

این را بدانید که هر چقدر به خانواده همسرتان احترام بگذارید و رابطه گرمتری با آنها داشته باشید بیشتر مورد احترام قرار می‌گیرید و این یک اصل است که احترام، احترام می آورد و همچنین هر چقدر شما با خانواده و خواهر شوهرتان رابطه صمیمانه‌تری داشته باشید باعث می شود در روابط شما و همسرتان هم تاثیر بگذارد و با تعریف و تمجیدهای خانواده همسرتان از شما ،روز به روز عشق همسرتان به شما هم بیشتر می شود بنظر میرسد کمی دچار افکار منفی و حاشیه شده اید سعی کنید ذهنتان را بجای این افکار منفی وسواس گونه با افکار مثبت جایگزین کنید و اعتماد بنفس تونو با توجه به نقاط مثبت و تقویت آنها بالا ببرید. میتونید ابراز خود و  جرأت ورزی داشته باشید و نظراتتون رو محترمانه بیان کنید. لازم نیست همیشه با همه چیز موافق باشید گاهی اوقات نظر شخصی خودتونو مطرح کنید با تمرین میتونید مهارت جرأت ورزی رو بدست آورید.

تجربه شما

login captcha

من انقد احترام گذاشتم و مهربون بودم ولی آخرش یه عالمه بهم بی احترامی کرد . فکر حرفاش هر روز زجرم میده

برعکسِ ما که واسه برادرم دختری رو گرفتیم که خیلی از ما پایینتره. هم خانواده هم فرهنگ هم تحصیل هم وضع مالی . اولش به خاطرِ برادرم باهاش خوب بودیم و خیلی خرج هایی براش کردیم که تو خانواده ی خودش ندیده بود و اشتباهمون هم همین جا بود که باید در حدِ خودش باهاش رفتار میکردیم . الان بعد از یه سال بی لیاقتی ش رو نشون داده و بهمون ثابت کرد دستمون نمک نداشت . به نظرِ من فقط احترام نیس که باعث احترام میشه آدم لیاقتِ خودش رو هم باید ثابت کنه 

نظر شما محترم و برای یه سری افراد قابل اجراس. ولی خیلی وقتا این نتیجه را نمیده.

درسته که میگن احترام بذار تا احترام ببینی ولی خیلی وقتا احترام گذاشتن میشه وظیفه و نتیجه اش تو سری خور شدن .

والا جاری بزرگ من که انقدر خودشو میگیره و به خانواده شوهرش رو نمیده احترام بیشتری از خانواده شوهرش میبینه ولی من که انقدر بشون میرسم  همه هم متوقع شدن. آدم باید تعادل را برقرار کنه. شما لطفا راهکاری بدین که چطوری تعادل را برقرار کنه

موافقم👍🏻👍🏻

اصلا نظر شما رو قبول ندارم

در درجه اول هر آدمی باید به خودش احترام بزاره

وقتی از طرف خانواده شوهر بی احترامی میبینی باید خودتو بکشی کنار تا شان و شخصیتت حفظ بشه

پس چرا من همچین حسایی به خواهر شوهر ندارم! نه تنفر نه حسادت ، هیچی.   وضع مالیشونم عالیه عالیه ولی من انگار نه انگار، خیلیم وقتی همو میبینیم احترام همو داریم 

من اصلا موافق نیستم....😌

قبول ندارم راهكاری بفرمايين كه چطورحرفای نيش دار مادر شوهرو ميتوان تحمل كرد؟منطقی وبراساس اصلوب

@رزيتاااا

سلام ، بايد فقط روي خودت كار كني چون نمي  شه ديگران رو تغيير بديم😕😕

@رزيتاااا

رو نده تمام

  1. عالی بود 

سلام. نظر شما درست است ولی نه برای همه. من فوق العاده به خانواده همسرم احترام گذاشتم اما نتیجه برعکس می دیدم. احترام همیشه احترام نمی آورد. و بسیار نقش شوهر مهم است که بتواند تعادلی بین همسر و خانواده اش برقرار کند. و بخشی هم به فرهنگ و تربیت برمی گردد. من  در قبال احترام فحش می شنیدم. و در آخر خواهر و مادر و عدم مدیریت خودشون منجر به طلاق ما شد. من بارها رفتارهای خودم را بررسی کردم حتی تحت مشاور هم خودم و هم مشاوران نظر به انتخاب اشتباه من داشتند و سطح فرهنگ پایین و رفتار اشتباه خانواده ایشان.