کاهلی در اعمال شرعی

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 52 بازدید

سلام خسته نباشید

مدتی است در نماز خواندن تنبلی میکنم یا در گرفتن روزه های قضا..

در مجردی با تاکیدهای مادرم همیشه نمازهایم را سروقت میخواندم و اعمال مستحبی زیاد انجام میدادم.. به تشویق بستگان عضو بسیج شدم و در فعالیتهای فرهنگی و مذهبی شرکت میکردم.دوستان مذهبی زیادی داشتم و خیلی به مستحبات پابند بودم..

بعد ازدواج همسرم به واجبات هیچ اهمیتی نمیدهد و خیلی بد دل و بدهن بود..رابطه من را با دنیای بیرون قطع کرد.. من مدتی افسرده شدم و همه دوستان و افراد و چیزهایی که منو به سمت معنویت تشویق میکرد از من دور شد.. سالهای اول ازدواج همسرم و خانواده اش به قدری از نظر روحی و روانی اذیتم کردن که گاهی با خدا قهر میکردم که چرا خدا کمکم نکرد تو انتخاب درست همسر و همه چیز رو در ظاهر خوب دیدم و جلو رفتم بعد تو شرایط سختی قرار گرفتم.. گاهی ناشکر میشدم و دلم میخواست خدا عمر منو بگیره.. انقدر افسرده شدم که تصمیم گرفتم از خانواده همسرم فاصله بگیرم و رابطه رسمی برقرار کنم تا کمتر دخالت کنند و زخم زبان بزنن تهمت بزنن غیبتم رو بکنن و از خودشون مدام تعریف کنن و منو ضعیف و بی استعداد جلوه بدن.. با اینکه صله رحم بینمون کمتر شد ولی زندگیم خیلی بهتر شد.. تصمیم گرفتم به رفتار شوهرم حساس نباشم و سعی در هدایت اون نداشته باشم که کمتر اذیت بشم و کمتر باهام دعوا کنه و اعتقادات خودش رو داشته باشه.بیرون نمیرم که گناهی کنم کسی رو نمیبینم که حرفی غیبتی و... درآمدی ندارم که مسائل شرعی شاملش بشه خرجی هم اگر همسرم بده تشکر میکنم و با اطلاعش خرج میکنم اگر هم نده جز سکوت کاری نمیکنم. کسی کمک ازم بخواد نه نمیگم و همیشه در برابر بدخلقی و عصبی بودن همسرم صبوری میکنم بیشتر وقتم به کار خونه و بازی با بچه میگذره..

فقط چیزی که به نظرم میرسه درست نیست سر زدن به خانواده شوهرم رو از هر روز به هفته ای یه بار کم کردم و رسمی رفتار میکنم واقعا اگر این کارو نمیکردم الان طلاق گرفته بودیم..

شوهرمم راضیه میگه دیگه ازم سوال پیچ نمیکنن حرفی ازت نمیزنن کمتر دخالت میکنن و روانم راحت تره..

ولی از خودم بدم میاد وقتی میبینم وقت نماز گذشت و من به هر کاری مشغول شدم و از خوندن واجب شرعی خودم غافل شدم..

حتی خودم رو تنبیه معنوی هم میکنم ولی بازم این تنبلی و سر به هوایی ازم دور نمیشه..راهی هست خدا بازم به من نگاه کنه..دلم نمیخواد خدا ازم ناامید بشه..

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۹ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور مذهبی

سلام
خداوند از بندگانش ناامید نمی‌شود و فاصله نمی‌گیرد. بعضی بندگان از او ناامید و دور می‌شوند.
اما شما طبق نوشته‌ی خودتان، ماشاءالله به اکثر وظایفتان عمل می‌کنید.
با خداوند قهر نکنید. اینها آزمایش‌های سخت است که برای هر انسانی به شکلی اتفاق می‌افتد تا انسان ساخته شود و به کمال برسد.
​​​​ در مورد صله‌ی ارحام باید بگویم اگر خانواده همسرتان با شما نسبت فامیلی ندارند، اصلاً ارحام شما نیستند که رفت‌وآمد با آنها واجب باشد. اگر هم فامیل باشند، واجب نیست انسان هر روز به فامیلش سر بزند.‌ صله‌ی ارحام احکامی دارد که گفتنِ همه‌ی آنها در این پیام نمی‌گنجد فقط به طور خلاصه بدانید صله‌ی ارحام به معنای رفت‌وآمد زیاد نیست.
همین اندازه که سر می‌زنید کافی است، تازه زیلد هم هست. به‌خصوص وقتی رفت‌وآمد زیاد برای انسان دردسرساز و گناه‌آور شود.

در مورد نماز هم خودتان باید خود را مقید کنید. ابتدا سخت است اما کم‌کم برایتان آسان می‌شود مانند همه کارهای زندگی که در ابتدا سخت هستند. به‌ویژه وقتی فکر کنید با این عمل، دنیا و آخرت را بدست می‌آورید.


خداوند به شما نگاه می‌کند که همچنان بیادش هستید و موفق شده‌اید.  
​​

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

اعمال ماه رجب و اُم داوود

پاسخ سلام زوال یعنی ظهر. نزد زوال یعنی نزدیک ظهر. دوم اینکه رکوع و سجود را نیکو کند یعنی با آرامش انجام بدهد. ذکر راکامل بگوید و بیشتر ذکر بگوید. سوم: اول پیشانی را بر مهر بگذارد. بعد گونه راست صورت و س...

وسواس عملی در اعمال مذهبی

پاسخ سلام همراه عزيز✋🏻 ممنون از اينكه ما را انتخاب كرديد اختلال وسواس فكري /عملي يك اختلال اضطراب است روش هاي زير ميتواند شما را كمك كند : -براي خود ياري تان وقت صرف كنيد :سبك زندگي شما نقش مهمي در چگونگي...

اعمال نظر مادرم در برگزاری مراسم عقد

پاسخ سلام عزیزم ، مبارک باشه امیدوارم همه ی مراسم به شادی و همانطور که می خواهید برگزار بشه. شما نگفتید علت خواسته ی مادرتون چیه و چرا می خوان مراسم خصوصی برگزار بشه در هر حال با توجه به اینکه مادر شما را ...

کاهلی در نماز خواندن

پاسخ سلام نماز را حتما باید تحت هر شرایطی بخوانید. اینکه از دیگران خجالت می‌کشید دلیل نمی‌شود که غسل نکنید. اما اینکه گفتید سرگیجه‌های مزمن می‌گیرم؛ هروقت غسل و حمام برایتان ضرر دارد، بجای غسل، تیمم کنید و...