سلام 

من دختر دو سال و‌ نیمه ای دارم که هنوز حرف نمیزنه. فقط مامان و بابا رو آما میگه و اسم خواهرش رو هم میگه. به آب آو و حموم و عمو رو هم میگه. در همین حد‌ بقیه رو اشاره میکنه فقط.

مشکل اوتیسم نداره. مشکل شنوایی نداره. اینا باپزشک بررسی شده. ارتباط گیریش خیلی خوبه. درک از اطراف رو کاملا داره. حتی دستوراتی رو که به خواهرش میدیم اون اجرا میکنه. روند رشدش کندبوده تقریبا. از قلت زدن و راه رفتن. از ابتدا هم آبریزش دهان داشت الان کمتر شده اما باز داره گاها. به‌یه گفتار درمانگر مدتی مراجعه کردیم گفت مشکل آپراکسی داره. میخاستم ببینم با این تفاسیر مشکل دختر من آیا این مشکل حل شدنی هست یا نگران کننده است؟ و آیا باید حتما به گفتار درمانگر برای درمانش مراجعه کنم؟ توصیه ای درجهت درمانش بفرمایید ممنون میشم.

اطلاعات تکمیلی

سن ۳۰ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

گفتاردرمانگر

با سلام وقت شما بخیر

با توجه به توضیحاتی که شما فرمودین مشکل فرزند شما احتمالا آپراکسی کلامی و یا تاخیر در روند رشد گفتار و زبان هستش که در هر دو حالت شما برای مداخله و دریافت برنامه های درمانی نیاز هست که به متخصصین گفتار و زبان مراجعه بفرمایید.

به صورت خلاصه تولید کلمات تک بخشی با ارائه فیدبک های بیکپارچه (بینایی شنوایی و لامسه) می‌تواند شروع برنامه درمانی باشد.البته توجه به بحث پردازش شنیداری هم نباید فراموش شود.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha