علائم رفلاکس در نوزادان

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 85 بازدید

سلام من بچم دو ماهشه سینه هام نوک نداره اولش شیرمو میخورد ولی الان اصلا نمیخوره یکم میدوشم بهش میدم ولی همون دوشیدن هم 10 سی سی بیشتر نمیشه. میگن اگر بمکه بیشتر میشه ولی نمیمکه امروز خانومی گفت بچه اش رفلکس داشته دکتر براش کپسول نوشته و همین باعث شیر نخوردن بچش بوده میخواستم بدون چنین چیزی صحت داره ؟

اطلاعات تکمیلی

سن 26 جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

پزشک اطفال

درود

اول باید در مورد بچه خود شما صحبت کنیم.
مادری که سینه اش نوک ندارد نوزادش مسلما نمیتونه خوب بمکد و اگر شیر مادر د‌وشیده و با شیشه داده شود مشکل بدتر خواهد شد . یعنی نوزاد بتدریج شیشه شیر و سرپستانک را به سینه های بدون نوک ترجیح خواهد داد و دیگر سینه نخواهد گرفت.

راهکار:
١) در موقع گرسنگی نوزاد سعی کنیداول  سینه را مک  بزند ( هر چند تا مک هم بزند باز به قول معروف غنیمت است و از هیچ بهتر است. )

٢) استفاده از رابط های شیردهی که به همین منظور طراحی شده است. معمولا این بچه ها در ۵٠-۶٠٪‏ موارد با رابط از سینه شیر خواهند خورد.

٣) استفاده از شیردوش های برقی خانگی که عمل مکش آنها دقیقا مثل مکیدن نوزاد طراحی شده و علاوه بر اذیت نشدن سینه های مادر باعث افزایش و تداوم تولید شیر خواهد شد. البته کمی هزینه خواهد داشت.

۴) شیر دوشیده شده نباید با شیشه و سرپستانک به نوزاد داده شود.( اینکار باعث عادت به شیشه و سر پستانک شده و حتی چند ماه بعد هم که با قوی شدن آرواره ها و عمل مکیدن ، می‌توانند سینه های بدون نوک را بگیرند ، نخواهند گرفت) شیر دوشیده شده باید از طریق قاشق، قطره چکان یا سرنگ( با احتیاط) خورانده شود.



دوم اینکه داروی ضد ریفلاکس باعث نخوردن شیر و نگرفتن سینه مادر نمیشود.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

رشد نوزادان

پاسخ سلام وقتتون بخیر. با توجه به اینکه نوزاد شما هنوز بطور کامل گردن نگرفته است و با توجه به اینکه هشت ماهه بوده و از سن طبیعی گردن گرفتن بسیار فاصله دارد، مقداری نگران کننده ست و پیشنهاد می کنم ابتدا به ...

ریفلاکس در نوزادان نارس

پاسخ سلام باید علت بستری در NICU رو مطرح میکردید. اگر علت عفونت خون است که همین مورد باعث استفراغ میشود. و خیلی از موارد دیگر. در خوشبینانه ترین حالت کودک ریفلاکس دارد و به همین علت استفراغ میکند

بیماری فاویسم نوزادان

پاسخ سلام از هم اکنون رعایت کنید و حتی در منزل طبخ هم نشود (ممکن است تنفس بوی آن هم باعث ایحاد علائم شود)

درد در نوزادان

پاسخ سلام، علت گريه شيرخوار شما، كوليك شيرخوارگی است، دراين سن عفونت گوش شايع نيست.