افکار منفی در بارداری

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 58 بازدید

سلام خسته نباشید یک سوال خیلی فکرمو درگیر کرده آیا فکر بد و منفی چه تو بارداری و بعد به دنیا اومدنش رو بچه تاثیر داره ؟؟ خیلی عذاب وجدان دارم که چرا این فکرا میاد سرم میترسم خدایی نکرده زبونم لال رو بچم تاثیر بزاره ؟

پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام. ممنونم. با عرض تبریک و آرزوی سلامتی برای شما و فرزندی که در راه است باید عرض کنم که این نوسانات خلقی و افکار منفی به علت تغییرات هورمونی در دوران بارداری است بنابراین بهتر است سعی کنید در این دوران بیشتر از قبل مراقب بهداشت جسمی و روانی خود باشید.برای کاهش و مدیریت استرس از روش های زیر استفاده کنید.
آرمیدگی: این روش که تأثیرات مثبت آن به اثبات رسیده است، بر تنفس و آرامش بدن متمرکز است. همانطور که نشسته اید، اعضای بدنتان را از حالت تنیدگی خارج کنید و آرام بنشینید چند نفس عمیق بکشید و سعی کنید دم و بازدم را با ریتمی یکسان انجام دهید به تنفستان فکر کنید از جا بجا شدن و حرکت تند پا یا دست خودداری کنید. بعد از 5 دقیقه خواهید دید که استرستان کاهش یافته و از بی قراری خبری نیست.
- ذهنتان را متوجه یکی از اشیای داخل خانه کنید، به دقت به رنگ و طرح آن نگاه کنید پرت شدن حواس از موضوعی که موجب استرستان شده یک روش موثر برای طولانی مدت نیست ولی روشی است که می تواند به شما کمک می کند از افکار منفی عبور کنید و روی آنها ایست و تمرکز نداشته باشید.
-افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کنید، حتی میتونید از تکنیک دفترچه یادداشت استفاده کنید این تکنیک شما را یاری می دهد تا از شر افکار منفی رها شوید و بتدریج ذهن مثبت و شاد داشته باشید.در ابتدا افکار منفی که از ذهنتان خطور می کند بنویسید و در مقابلش ضدش را هم بنویسید مثلا می گویی حوصله ندارم در مقابلش می نویسی خب حوصله ات باز میشود با گذشت زمان ذهن شما یاد می گیرد که وقتی فکر منفی به ذهنتان می آید آن را با چه فکر مثبتی جایگزین نماید و ذهن مثبتی پیدا می کنید با مواردی که ذکر شد میتوانید افکار منفی را مدیریت کنید. موفق باشید.
 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha