خیانت همسر در فضای مجازی

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 8989 بازدید 10 تبادل تجربه

سلام.خسته نباشيد الان من تو موقعيتى هستم كه نمى دونم بايد چه عكس العملى داشته باشم. يكم پيش اتفاقى در مسنجر موبايل شوهرم پيامش با يک دختر رو ديدم كه از اون درخواست عكس كرده بود و اون خانم هم براش عكسشو فرستاده بود. ما تازه يک ساله ازدواج كرديم و من ماه آخر بارداريم. از لحاظ عاطفى خيلى خوبيم ولى به دليل مشكلات باردارى كه داشتم چند ماه هست رابطه جنسى نداشتيم. الان من نمى دونم بايد ازش بپرسم كه اون پيام هارو تو موبايلت ديدم و چرا باهاش چت كردي و عكس خواستى و برخورد كنم يا به روى خودم نيارم كه چيزى ديدم و اينطورى شايد فقط خودخورى كنم. الان كارى كه بايد بکنم چى هست؟

اطلاعات تکمیلی

سن 32 جنسیت زن وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده و زوج درمانی

علل برقراری روابط خارج از چارچوب ازدواج بسیار متنوع است و عموما هم در مردان و هم در زنان مصداق می‌یابد. اگرچه گاه برقراری این روابط از نشانه‌های شخصیتی جامعه‌ستیزی و خودشیفتگی است، اما همیشه با اختلال‌های شخصیتی همراه نیست.

گاهی افراد برقراری یک رابطه خارج از حیطه ازدواج را بی‌خطر می‌دانند و به همین دلیل درگیر این روابط می‌شوند.

خیانت را می‌توان به‌صورت مثلثی دید که دو رأس دیگرش همسر خیانت‌دیده و شریک فرد خیانتکار هستند.


باز هم تاکید می‌کنم که این به معنی مجاز دانستن خیانت نیست؛ مثلا اینکه کسی بگوید «همسرم افسرده بود و به من نمی‌رسید»، دلیل قانع‌کننده‌ای برای خیانت نیست اما باید در روند درمان جدی گرفته شود.

در این مورد با یکدیگر صراحتا صحبت کنید

گفتگو و رابطه موثر راهکار کلیدی برای محافظت از زندگی مشترک در برابر خیانت است. با هم درباره تعریف خیانت و تاثیر آن بر رابطه‌تان صحبت کنید.

صادقانه به همسرتان بگویید که چه رفتاری را خیانت محسوب می‌کنید. در جایی که با هم اختلاف نظر دارید، بر سر تعریفی که بیشترین ایمنی عاطفی و صمیمت را برای رابطه‌تان وجود دارد  به توافق برسید.

این اطلاعات باارزش ایمنی و دوام رابطه‌تان را تضمین می‌کند. ما غالباً از قرارگیری در موقعیت‌های دشوار و بحث‌برانگیز خودداری می‌کنیم و سکوت را به جای بحث برمی‌گزینیم.

برای خودتان قانون تعریف کنید، تا خود و همسرتان حد و مرزها را بشناسید و هیچ تردیدی درباره درست و غلط نداشته باشید

تجربه شما

login captcha

عزیزم حالتو درک میکنم چون به یه زن خیانت میشه به جرات میشه گفت که دیگه تمام سیستم مغزش بهم میخوره متاسفانه ما زن ها اگر پا روی همدیگه نمیزاشتیم چیزی به اسم خیانت هیچ وقت به وجود نمی اومد وقتی ما همجنس خودمونو له میکنیم چجوری میشه از مردا  توقع داشت که پا روی وجود و احساس ما نزارن من خودم بارها از شوهرم خیانت دیدم چون ذاتش و خونش همینه و از پدرش به ارث برده اولا به روش نمی اوردم ولی خیلی داغون بودم و حتی دستم به کار نمیرفت ناخودآگاه ازش بریدم و دل چرکی شدم حتی در طی روز که بهش زنگ میزدم دیگه نزدم و اون بدتر شد یعنی از آزادتر شدنش نهایت سواستفاده رو کرد ولی اشتباه میکردم که بهش چیزی نمیگفتم درسته مردها وقیح تر از این حرفا هستن و خیلی راحت آخرش میگن خوب کاری کردم ولی تو به روش بزن اصلا سکوت نکن باهاش اتمام حجت کن چون نگفتن و تو خودت ریختن هم داغونت میکنه هم واسه بچت خوب نیست هم یه کینه میشه تو دلت از همسرت 


سلام .من بر اساس تجربه ام میگم که بشین باهاش حرف بزن حتما یه دلیلی داره .شاید داری زود قضاوت میکنی و اینکه سعی کن نیازشو برطرف کنی ایشالله که حل شه

به هیچ عنوان نمیشه با مردها صحبت کرد، همیشه یا شروع به مسخره بازی و لودگی میکنند یا میگن اعصاب ندارم یا حوصله بحث ندارم و مدام از صحبت کردن شونه خالی میکنند 

سلام و با اجازه خانم دکتر اکرم امیری

در ادامه صحبت های منطقی خانم دکتر بایستی عرض کنم این روابط مخفی مجازی با جنس مخالف خیلی وقتا از روی سرگرمی و تفریح هم پیش میاد.

گاهی اوقات هم از روی کنجکاوری.

این نوع روابط هزاران هزار دلیل متنوع میتونه داشته باشه فارغ از اینکه زن و مرد چقدر بهم نزدیک و روابط عاطفی خوبی در زندگی مشترک داشته باشن.

خیلی از این نوع روابط واقعا جای حساسیت و برخورد نداره و در مدت کوتاهی خود بخود روابط فوق از بین میره یا رابطه مجازی دیگری با شخص دیگری انجام خواهد شد.

البته به این مورد هم بایستی اشاره کرد که چه مرد چه زن واقعا نیاز به دنیای تنهایی خودشون هم دارن البته این روابط در این خلوت به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست اما برخی ها بعنوان سرگرمی و تفریح بهش مینگرن و انجام می دن.

همچنین هر کسی چه زن چه مرد که یه زندگی مشترک رو تشکیل داده اند دارای یه سری موارد خصوصی هم هستن که واقعا خیلی جاها طرف مقابل ورود نکنه بهتره.

در ضمن این مورد را توجه داشته باشیم که گوشی موبایل جزو حریم خصوصی هر شخص هست پس در زندگی مشترک هم بهش احترام بزاریم و بدون اجازه ورود پیدا نکنیم.

بهتر است که در زندگی مشترک بیشتر با هم صحبت و ارائه نظرات و عقاید داشته باشیم و نگذاریم زندگی مشترک یه تکرار روزمرگی بشه.

ببخشید بنده حرف زدم ولی خواستم یکم از این نظر راحتتون کنم. با کنترل همدیگه چیزی درست نمیشه مهم محکم کردن پایه های زندگی با محبت و احترام و دوست داشتنه.

یا حق....

چیزی نگو . صبر کن


عزیز دلم سلام. اول از همه امیدوارم به سلامتی وضع حمل کنی نازنین.بعدش اینکه عزیز مهربان بهتره  کمی خوددار باشی صبوری کنی این برای آرامش زندگی و ارتباط شما با همسرتون بهتره و سعی کن با بدنیا اومدن بچه ایشون رو درگیر کنی این ارتباطی هم که گفتی چیز جدی و مهمی نیست بهتره قبح کار رو با به زبان اوردنش از بین نبرید و همسرتون متوجه نشه اطلاع دارین اونو برای بعدها جسور نکنید. بهترینارو برات آرزومندم

شوهرم با خیانتاش منو خورد کرد ذاغونم کرد اما اصلا به اشتباهش پی نمیبره دیگه از دست کاراش خسته شدم کاش بمیرم

باید بگی تا بدونه میدونی والا باز تکرار میکنه..منم این مشکلو داشتم برخورد خیلی جدی کردم و درموردش صحبت کردیم تا ته قضیرو گرفتم دیدم اونجور که فکرمیکردم نبود...اگر نگی خودتو داغون میکنی و همیشه یه اضطراب تو وجودته

دقیقا مثل شوهر. من 

من که باهاش حرف زدم کاملا جدی و نشون دادم ناراحتم اگر باهاش حرف نزنی اون پر روتر. میشه تو دلت نزار. 

بنظرم بهتره که بگی و با هم صحبت کنین