دروغ پدر و مادر به خاطر خواهر بزرگتر

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 91 بازدید

سلام.

خسته نباشید

من در یک خانواده 6 نفره به دنیا اومدم و فرزند دوم خانواده هستم

3 تا خواهر دارم .

پدر و مادرم از بچگی بین خواهرم بزرگم و ما 3 تا فرق میزاشتن حتی خواهر بزرگتر ارج و جایگاهش از پدر و مادر هم بالاتر بود. طوری که اگه 1 نمره کم می اوردیم از اون میترسیدیم نه از مامان بابا.

خواهر بزرگم تو سن 24 سالگی و چند ماه بعد از عقد متوجه شد که هپاتیت خود ایمن داره و 3 سال بعد مجبور به پیوند کبد شد.

پدر من 2 تا خونه داشت .خواهرم مستاجر بود و با توجه به بیماریش جا به جایی براش سخت بود پدرم نزدیک خونه خودمون یک خونه براشون اجاره کرد که 4 سال با شوهرش اونجا زندگی کردن بعد از این 4 سال به خواهر سوء رفتار خواهرم همسرش ازش جدا شد ولی همچنان جهیزیه خواهرم تو اون خونه بود . من و خواهرای کوچیکم متعجب بودیم که چرا خونه رو پس نمیدن در صورتی که خواهرم پیش پدر و مادرم زندگی میکرد. تا اینکه بعد از کنجکاوی های زیادمون متوجه شدیم خونه ای که خواهرم 5 سال داخلش زندگی کرده به نام مادرمه و اون یکی خونه رو فروختن که اینو بخرن که خواهرم از اجاره نشینی راحت باشه.

تمام این 5 سال مرتب به ما دروغ گفتن دروغ هایی با جزئیات زیاد درباره صاحب خونه مثلا اجاره ای خواهرام و من الان ازشون متنفرم مرتب یاد تمام دروغای ریز و درشتشون می افتم. یا خونه کودکیم که 5 سال پیش فروخته شد بدون اینکه ما بدونیم. من 4 ساله ازدواج کردم و یکی دیگه از خواهرام هم 2 سال پیش ازدواج کرده حتی به همسرهامون هم دروغ گفتن. نمیدونم باید باهاشون چه رفتاری کنم الان 4 ماهه از فاش شدن رازشون میگذره ولی حتی سعی نکردن که ازمون دلجویی کنن یا برامون توضیح بدن.

چطور میتونم ببخشمشون؟

مرسی از راهنماییتون

اطلاعات تکمیلی

سن 80 جنسیت زن شغل نقاش وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام همراه عزيز ✋🏻

ممنون از اينكه مارا انتخاب كرديد

شرايط شما را درک ميكنم ،خيلی از افراد بخاطر تفاوت فكری با والدين خود متفاوت هستند و مسئله دارند .با خود فكر كنيد شايد كار آنها علتی داشته ؟ آيا والدين شما عمدا اين كار را انجام دادند تا شما را ناراحت كنند ؟والدين شما نا آگاهانه به شما صدمه زدند ؟ آيا درست است كه شما آگاهانه به خودتان بد كنيد ؟

يكم بيشتر جزئيات رو مرور كنيد علت ناراحتی شما چيست ؟شما به خواهرتان چه حسی داريد ؟پدر و مادر هر كدام به شيوه خودشان به فرزندانشان محبت ميكنند .و به نظر خودشان باورهای درست دارند .آنها هم انسان هستند مثل ما .با محدوديت های بی شمار و اشتباهات زياد !آنها هم مثل ما ميتوانند تصميمات و رفتارهای اشتباه كنند و آسيب بزنند .پس انتظار از آنها بايد متناسب با محدويت های آنها باشد .سعي كنيد دركشان كنيد .و مسئله را در نظرتان خيلی كوچک ببينيد .نقص و مشكلاتی كه در رفتارهای والدينتان هست بپذيريد (چون خيلی سخت است انسانها را تغيير دادن )نه به عنوان بهانه ای برای ماندن در بدبختی ها و انفعال .بلكه برای رفع  اين نقايص در زندگی و برای تنظيم انتظار و فاصله روانی خود با والدينتان .با ماندن در گذشته مهمترين موقعيت های زندگی خود را در روز ازدست ميدهيد و دچار افسردگی ميشويد ،فراموش كردن خاطرات تلخ

گذشته و كنترل شرايط حال زندگی كار سختی است اما شدنی ميباشد .يعنی با خودتان به صلح برسيد كه بزرگترين لطف را درحق خودتان كرده ايد .هميشه شاكی بودن و خشم و نفرت داشتن از والدين خودتان را از خوب و شاد زندگی كردن و حركت به سمت جلو در زندگی محروم ميسازيد .بخشيدن به نفع شماست .يک دفتر تهيه كنيد و هر روز احساسات خودتون را به والدين و خواهر بزرگتان بنويسيد و سعی كنيد هر روز چند نكته مثبت آنها را به ياد آوريد و يادداشت كنيد .اينها را با احساس خيلی خوب همراه كنيد و سعی كنيد علايم رضايت را در وجودتان مشخص باشد ،برای وجودشان سپاسگزار باشيد . فقط به نكات مثبت پدر و مادرتان توجه كنيد .اين مسئله ارزش ناراحتی ندارد ،روی خودتان كار كنيد ،همه چيز درست ميشود ،نگذاريد ذهنتان منفی ها را بزرگ كند .تمركزتون روی خوبيهاشون باشد .حساس نشويد .كمی زندگی را راحت تر بگيريد ،هيچ چيز ارزش ناراحتی را ندارد .ببخشيد و احساسات خودتان رو خوب كنيد .

 

                     شاد و موفق باشيد 🌷🙏🏻

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

ترس کودک از کودکان بزرگتر از خود

پاسخ سلام مادر عزیز. اولا شما مربیان مهد رو در جریان قرار بدین و ازشون سوال کنید که رفتار بچه های بزرگتر و عکس العمل پسرتان در مهد چطور هست. بعد ببینید پسر دیگرتان نیز همین عکس العمل را دارد یا نه؟ اگر مطم...

بزرگتر شدن کیست تخمدان در صورت مصرف قرص

پاسخ سلام معمولا اگر اندازه کیست از ۵سانت بیشتر باشد وبا یکی دوماه درمان دارویی بهتر نشود درمان جراحی پیشنهاد میشود به پزشک مراجعه کنید روزخوش

بطن راست از بطن چپ ۳ میلی متر بزرگتره آیا خطرناکه؟

پاسخ با سلام اكر منظورتان قلب جنين هست با متخصص قلب كودكان مشورت كنيد

سلام.خسته نباشید من فیبرومهای متعدد رحمی دارم که بزرگترینش 53 میلیمتر هستش.دکتر بهم پیشنهاد کرده که

پاسخ با سلام برخی از زنان با وجود داشتن فیبروم باردار می شوند. بیشتر از اندازه فیبروم، جایگاه فیبروم بر روی بارداری فرد تأثیر می گذارد.