2723

کم خوابی کودک ۷ ساله

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 29 بازدید

باسلام پسر من کلاس اولیه صبح ساعت ۷ بیدار میشه و بعدازظهرها نمی خوابه. شب به زور اا یا۱۲ یاحتی دیرتر می خوابه.البته فوق العاده باهوشه.گاها قبل خواب سوالات مختلف به ذهنش می رسه؟ این کم خوابی چه علتی میتونه داشته باشه ممنون.

اطلاعات تکمیلی

سن ۳۸ جنسیت زن شغل کارمند وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور کودک و نوجوان

با سلام خدمت شما دوست عزیزم
باید عرض کنم که یکی از مراکزی که در قسمت هیپوتالاموس مغز واقع شده است، مسئول تنظیم ساعات خواب در طول شبانه روز می باشد.
این ساعت درونی توسط چند عامل مانند طول چرخه شب و روز تنظیم می شود.
هنگامی که کودکی شش ماهه است انتظار می رود زمان بیشتری را در طول شبانه روز بخوابد. از کودک 6 ساله انتظار می رود که هنگام شب حدود 11 ساعت بخوابد و همین طور که کودک بزرگ تر می شود و به سن بلوغ می رسد، انتظار حدود 8 ساعت خواب شبانه از او می رود. اگر الگوی ساعات خواب کودک با میزان ساعاتی که گفته شد تفاوت زیادی داشته باشد، دچار مشکل در خواب می باشد.
جهت درمان بیخوابی کودکتان روش های زیر میتواند تاثیرگذار باشد:
1- تصحیح برنامه غذایی کودک: تغذیه نقش مهمی در تنظیم خواب کودک دارد. پدر و مادر به عنوان کسانی که نقش مهمی در تامین نیازهای غذایی کودک دارند، باید توجه داشته باشند که به محض مشاهده بی خوابی و یا بدخوابی کودک، تغذیه او را بررسی کنند.
2- ورزش و فعالیت بدنی: کودکان باید فعالیت بدنی داشته باشند و والدین، باید کودکان را به انجام حرکات ورزشی تشویق کنند. متاسفانه امروزه کودکان به جای فعالیت بدنی، سراغ بازی های کامپیوتری می روند که علاوه بر کم تحرکی کودک، استرس و تنش نیز به او القا می شود که همه این موارد باعث بی خوابی کودک می شود.
3- فراهم آوردن محیطی آرام برای کودک: والدین باید فضای خانه را صمیمی نگه دارند و از هر گونه مشاجره با یکدیگر بپرهیزند. محیط آرام و امن خانه، شرایط خوبی را برای خواب کودک فراهم می کند. اگر همسرتان به تماشای فیلم خشونت آمیز علاقمند است، حتی المقدر سعی کند جلوی کودک به تماشای آن نپردازد، زیرا کودک هر آنچه را که می بینند، باور می کند. بنابراین فیلم های خشونت آمیز اثرات مخربی را روی آرامش کودک و خواب او خواهد گذاشت.
موارد بالا تنها روی خواب کودک تاثیر نمی گذارد، بلکه خواب برای رشد بهتر کودک ضروری است و رعایت آنها به بهبود رشد کودک کمک می کند.
موفق باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha