اضطراب و عدم تمرکز

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 95 بازدید

من کارم ترجمه متن هست ولی اخیرا زیاد نمیتونم بشینم و کارم رو انجام بدم یعنی همش بلند میشم و راه میرم. متوجه شدم دلیلش اضطراب هست و این اضطراب همیشه با من بوده و هیچ وقت از بین نرفته شاید کم شده باشه اما هرگز از بین نرفته. بخاطر همین اضطراب هیچ وقت تمرکز نداشتم و نتونستم از لحاظ تحصیلی هم به درجه بالایی برسم فقط تا فوق لیسانس خوندم. الان واقعا مشکل دارم همیشه این عدم تمرکز همراه من هست. گاهی اوقات هم بدون دلیل دلشوره میگیرم. در ضمن نسبت به صدای تلفن حساس شدم و هر وقت کسی زنگ میزنه حس میکنم میخوان خبر مرگ کسی رو بدن. میخواستم بدونم چه جوری میشه مشکل رو رفع کرد. آیا تغییر سبک زندگی مثل ورزش، تغذیه و انجام کارهای هنری به تنهایی کافی هست یا باید دارو هم مصرف کنم.

اطلاعات تکمیلی

سن 38 جنسیت زن شغل تامین کننده محتوای سایت وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام عزیزم ، وقتتون بخیر،
یکی از دلایل شایع برای عدم تمرکز همون طور که خودتون فرمودین، اضطراب و استرس است. شرایط زندگی های امروزی طوری است که متاسفانه تقریبا همه افراد جامعه دچار استرس هستند و تنها تفاوت در کمیت است.
یکی از بهترین راهکارها برای کنترل استرس همون طور که خودتون اشاره کردین تغییر سبک زندگی است. 
حتما روزانه وقتی رو برای انجام کارهایی که بهتون حس خوب میده اختصاص بدین. مثل نقاشی، موسیقی، دیدن فیلم و .... که در این تایم کمی از ترشح هورمون کورتیزول که هورمون استرس است کاسته شود و به جای آن هورمونی مثل دوپامین یا سروتونین که مسئول حس خوب هستند جایگزین شود.
در ضمن به صورت مداوم بر سر کارتون ننشینید، حتما یه تایم حداقلی برای خودتون در نظر بگیرید که سر کارتون باشید و بعد یه مدتی رو استراحت کنید. کم کم مدت کار رو هر روز چند دقیقه ای اضافه کنید تا به حدی برسه که حال خوبتون رو خراب نکنه.
راهکارهای دیگه ای هم هست که در این فضا بیش از این نمیگنجه. در صورت تمایل می تونید از طریق دیگه راهکارهای بیشتری رو دریافت کنید.
با احترام، سیاردوست

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha